برنامه EdgeRover وسترن‌دیجیتال ویندوز و macOS را در معرض آسیب قرار داده است

سه‌شنبه ۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
به‌روزرسانی جدیدی برای حل مشکل دردسترس است؛ اما اگر برنامه به‌روزرسانی نشود، همچنان احتمال خطر وجود دارد.
تبلیغات

به‌گزارش windowscentral، برنامه وسترن دیجیتال EdgeRover اخیراً از یک باگ پیمایشی رنج می‌برد و رایانه‌های شخصی و مک‌ها را در خطر ربوده شدن اطلاعات حساس یا آسیب‌دیدگی DoS (حمله‌ی منع خدمت از سرویس) قرار می‌دهد.

وسترن دیجیتال در گزارش خود جزئیات زیادی درباره‌ این وضعیت به اشتراک نگذاشته است؛ اما خطرهای فوق را بیان کرده و متذکر شده که برای محافظت به کدام نسخه‌ی به‌روزرسانی نیاز دارید (۱.۵.۱- ۵۹۴). درهمین‌حال، BleepingComputer گزارش داد که خاویر دانست، محقق امنیتی مشکل را کشف کرد و با وسترن دیجیتال به‌اشتراک گذاشت.

اگرچه این مشکل برطرف شده است و می‌توان با به‌روزرسانی به آخرین نسخه EdgeRover از خود محافظت کرد؛ اما مشخص نیست که چند نفر تحت تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند.

این تنها مشکلی نیست که وسترن دیجیتال در سال ۲۰۲۲ به آن پرداخته است. شرکت مذکور چندی پیش‌ خود را قربانی یک وضعیت آلودگی گسترده اعلام کرده بود که حافظه فلش به رقم ۶٫۵ اگزابایت را از بازار خارج کرده و کمبود جهانی شدید قطعات رایانه شخصی را تشدید کرد.

بااین‌تفاسیر، حتی اگر کارخانه‌ها و برنامه‌های این شرکت سال ۲۰۲۲ عالی نداشته باشند، بر کسی پوشیده نیست که وسترن دیجیتال هنوز برخی از بهترین محصولات حافظه را در بازار تولید می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات