مارک زاکربرگ: NFTها به زودی به اینستاگرام اضافه می‌شوند

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل متا در یکی از فستیوال‌های رسانه اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک NFT‌ها به اینستاگرام اضافه خواهند شد و این پلتفرم به‌ مرور زمان توسعه پیدا خواهد کرد.
تبلیغات

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا یا همان فیسبوک سابق طی حضورش در کنفرانس South by Southwest در تگزاس اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک NFTها به اینستاگرام اضافه خواهند شد، اما او از ارائه‌ی جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

به گزارش Cointelegraph، کیسی نیوتن، نویسنده‌ی خبرنامه‌ی Platformer، با انتشار پستی در توییتر از تصمیم مارک زاکربرگ برای اضافه کردن توکن‌های غیر‌قابل تعویض به پلتفرم‌ اینستاگرام خبر داد:

در تلاش هستیم تا درآینده‌‌ای نزدیک NFTها را وارد فضای اینستاگرام کنیم. هنوز نمی‌توانم بگویم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد، امیدوارم کاربران این شبکه‌ی اجتماعی بتوانند NFT‌های خود را نیز در این پلتفرم ایجاد کنند.
Casey Newton tweet

اکتبر گذشته، متا نام خود را از فیسبوک تغییر داد تا بر پروژه‌های مرتبط با متاورس خود تمرکز کند. گزارش‌های این شرکت از سه‌ماهه‌ی آخر سال 2021 برای اولین بار نشان دادند بخش تحقیق و توسعه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ی بیش از ۱۰ میلیارد دلار ضرر کرده است، البته متا هنوز برای سود‌آوری از متاوری راه زیادی در پیش دارد.

اضافه کردن NFTها به اینستاگرام اولین تلاش متا برای راه‌اندازی پروژه‌ی مرتبط با رمزارز نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۹ نیز استبل کوینی به نام Libra (که بعدها به Diem تغییر نام داد) ایجاد کرد که به دلیل عدم تأیید نظارتی و مخالفت جامعه سقوط کرد. با با وجود اینکه این پروژه توسط Silvergate Capital خریداری شد، اما برخی از کارمندان سابق متا قصد دارند تا دوباره با ایجاد شبکه‌ای جداگانه، استیبل کوین منبع‌باز دیگری ایجاد کنند.

توییتر در ژانویه‌ی ۲۰۲۲ برای پیاده‌سازی ارزهای دیجیتال و استفاده از NFTها اعلام کرده بود که این پلتفرم از تصاویر پروفایل در قالب NFT‌ها پشتیبانی می‌کند، حالا متا نیز به دنباله‌روی از توییتر قصد دارد از این توکن‌های غیر‌قابل تعویض در پلتفرم خود استفاده کند.

این شرکت‌ها، تنها سازمان‌هایی نیستند که برای ارائه‌ی کریپتو تلاش می‌کنند؛ شرکت‌های مالی سنتی بسیاری مانند امریکن اکسپرس نیز علاقه‌ی خود را برای حضور در این فضا مطرح کردند و قصد دارند فعالیت خود را در این بخش گسترش دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات