مایکروسافت ۱۶ فروردین قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ را برای کار ترکیبی معرفی خواهد کرد

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ردموندی‌ها این روز‌ها خود را برای برگزاری رویدادی در ۱۶ فروردین آماده می‌کنند که قرار است بر قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱ برای کارهای هیبریدی تمرکز داشته باشد.
تبلیغات

مایکروسافت در وب‌سایت خود از برگزاری رویدادی در روز ۵ آوریل ۲۰۲۲ (۱۶ اسفند ۱۴۰۰) خبر داد. در صفحه‌ی معرفی این رویداد عبارت «ویندوز در خدمت آینده‌ی کار هیبریدی» مشاهده می‌شود و در پایین این عبارت نیز خبر سخنرانی کلیدی پانوس پانای، مدیر تیم ویندوز در روز موعود وجود دارد که نشان‌دهندهی اهمیت این رویداد است.

به گزارش Xda-Developers، صفحه رویداد در وب‌سایت مایکروسافت به سه بخش مجزا در این رویداد اشاره می‌کند: بهره‌وری و همکاری، مدیریت و امنیت. امکان دارد چنین رویدادی برای کاربران عادی خیلی هیجان‌انگیز نباشد، اما با توجه به اینکه مایکروسافت در دو سال گذشته بر کار هیبریدی یا ترکیبی تمرکز زیادی داشته است، برگزاری این رویداد بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

مایکروسافت، تابستان گذشته رویداد مشابهی برگزار کرد که به‌طور انحصاری روی قابلیت‌های اپلیکیشن تیمز (Teams) برای کارهای ترکیبی تمرکز داشت و بعد از آن نیز رویدادهای بیشتری در سپتامبر برگزار کرد. درواقع، تقریباً این روز‌ها در همه‌ی رویداد‌های مایکروسافت از کار هیبریدی به‌عنوان آینده‌ی مفهوم کلی کار صحبت می‌شود. با همه‌گیری کووید-۱۹ در دو سال گذشته بسیاری از کاربران به دورکاری عادت کرده‌اند و با بازگشت زندگی به حالت عادی قبل، برخی شرکت‌ها هنوز هم از مزایای ترکیب دورکاری و کار حضوری برای ایجاد تعادل بیشتر در زندگی استفاده می‌کنند.

ویندوز ۱۱ تا حدودی با اپلیکیشن تیمز مایکروسافت سازگار است، اما این سازگاری بیشتر برای استفاده‌ی شخصی تمرکز دارد و برای استفاده از این اپلیکیشن در محیط کار یا تحصیل، باید نسخه‌ای جداگانه‌ای از آن را دانلود کرد. احتمال می‌رود که مایکروسافت در رویداد مذکور بیشتر به معرفی قابلیت‌های جدید تیمز برای کارهای ترکیبی در ویندوز ۱۱ بپردازد. البته مایکروسافت به‌تازگی قابلیت Search Highlights را برای کاربران Insiders ویندوز نیز معرفی کرده است و امکان دارد در رویداد ۱۶ فروردین شاهد معرفی رسمی این قابلیت نیز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات