به‌روزرسانی جدید تلگرام با دانلود منیجر، پخش زنده و موارد دیگر منتشر شد

شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
به‌روزرسانی جدید پیام‌رسان تلگرام با قابلیت‌هایی مثل ابزار دانلود منیجر، امکان ارسال فایل فقط با یک دکمه، پخش زنده با سایر نرم‌افزارها و موارد دیگر منتشر شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی جدیدی برای تلگرام اضافه شده است که در آن شاهد ارائه‌ی ابزارهای مدیریت دانلود، بازطراحی بخش پیوست فایل، امکان تبدیل کانال به شبکه‌ی تلویزیونی و موارد دیگر هستیم.

مدیریت دانلود

کاربران تلگرام می‌توانند فایل‌های مختلف را تا حجم دو گیگابایت برای مخاطبان خود ارسال کرده و با استفاده از فضای ابری این پیام‌رسان از هر دستگاهی به فایل موردنظر دسترسی داشته باشند. با به‌روزرسانی جدید تلگرام، هنگام دانلود فایل‌ها آیکون جدیدی به نوار جست‌وجو اضافه خواهد شد که با تپ کردن روی این آیکون می‌توان دانلود‌ها را مشاهده یا مدیریت کرد. علاوه‌براین می‌توان از سربرگ دانلودها برای دسترسی به ابزارهای مدیریت دانلود استفاده کرد. در این قسمت می‌توانید صف دانلود را به‌صورت تکی یا گروهی متوقف کرده یا آن‌ها را فعال کنید. از دیگر قابلیت‌های بخش مدیریت دانلود جدید تلگرام می‌توان به امکان تغییر اولویت دانلود فایل‌ها اشاره کرد.

منوی پیوست جدید

با انتخاب گزینه‌ی «انتخاب‌شده» در بالای پنل ارسال عکس یا ویدئو، می‌توان پیش‌نمایشی از این رسانه‌ها را مشاهده کرده یا ترتیب آن‌ها را تغییر داد. علاوه‌براین ظاهر منوی پیوست در iOS به‌طور کامل تغییر کرده تا با نسخه‌ی اندروید هماهنگ شود. گزینه‌ی دوربین نیز حالا با گالری یکپارچه شده است و همچنین نوار مسیریابی جدید جهت دسترسی آسان‌تر به عکس‌ها، فایل‌ها، موقعیت مکانی و موارد دیگر دراختیار کاربران است.

کاربران همچنین می‌توانند در زبانه‌ی فایل‌ها، مواردی را که به‌تازگی ارسال شده است، مشاهده کرده و براساس نام، بین آن‌ها جست‌وجو کنند.

رابط کاربری نیمه‌شفاف در نسخه‌ی اندروید

اکنون هنگام استفاده از حالت تیره در نسخه‌ی اندروید، شفافیت ملایمی روی پنل‌ها و سربرگ‌ها اعمال شده است که با اسکرول کردن، جلوه‌ی زیبایی به زمینه‌، استیکر‌ها و رسانه‌های موجود در گفت‌وگو می‌بخشد. این جلوه در اپلیکیشن‌های اندرویدی کمتر ارائه شده است. علاوه‌براین، در به‌روزرسانی جدید تلگرام چند مورد از بهترین فناوری‌های ظاهری دنیا از سایر پلتفرم‌ها به اندروید اضافه شده است. جلوه‌ی نیمه‌شفاف از ژوئن ۲۰۲۱ به نسخه‌ی iOS اضافه شده بود.

طراحی جدید بخش ورود به حساب

مراحل ورود به حساب کاربری تلگرام در اندروید و مک اواس بهبود یافته و انیمیشن‌های روان‌ جدیدی به این بخش اضافه شده است. اکنون در اندروید، کد تأییدیه‌ی پیامک‌شده برای ورود به‌حساب با انیمیشنی زیبا در جای مخصوص خود قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی جدید در مک اواس نیز کدهای ماتریکس را در صفحه‌ی ورود با کد QR نشان خواهد داد.

لینک‌های شماره‌تلفن

حریم خصوصی تلگرام

شما می‌توانید با استفاده از بخش تنظیمات یک نام کاربری برای خود انتخاب کرده و بدون نیاز به اشتراک‌گذاری شماره تلفن، به دیگران اجازه دهید به‌راحتی ازطریق جست‌وجو یا لینک مخصوص t.me/username با شما ارتباط برقرار کنند. در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید با شماره تلفن خود نیز لینک مستقیم t.me ایجاد کنید. فرمت این لینک‌ها مثل t.me/+123456789 است و باید شماره‌ی خود را همراه با پیش‌شماره‌ی کشور در آن درج کنید.

مسلماً فقط در صورتی که در تنظیمات حریم خصوصی تلگرام امکان پیدا کردن حساب‌کاربری‌تان را فعال کرده باشید، سایر افراد قادر خواهند بود ازطریق شماره تلفن، حساب شما را پیدا کنند.

پخش زنده با استفاده از نرم‌افزارهای دیگر

گروه‌ها و کانال‌ها می‌توانند ویدئوهای زنده را با تعداد نامحدودی بیننده، پخش کنند. تعداد بلاگرهای حرفه‌ای و خبرنگارانی که از قابلیت پخش زنده‌ی تلگرام برای افزایش دنبال‌کنندگان خود استفاده می‌کنند، هر روز درحال افزایش است.

در به‌روزرسانی جدید تلگرام می‌توانید از ابزارهای استریم محبوبی مثل OBS Studio یا XSplit Broadcaster استفاده کرده و به‌راحتی لایه‌گذاری و پیکربندی چندصفحه‌ای موردنظر را روی پخش زنده‌ی خود اعمال کنید و بدین ترتیب می‌توان هر کانال تلگرام را به شبکه‌ی تلویزیونی حرفه‌ای تبدیل کرد. برای استریم کردن با این ابزارها، گفت‌وگوی ویدئویی جدیدی در گروه یا کانال ایجاد کرده و دکمه‌ی «شروع با» را انتخاب و اطلاعاتی را که در ابزار استریم نوشته شده، وارد کنید.

بینندگان برای مشاهده‌ی استریم شما باید از آخرین نسخه‌ی تلگرام استفاده کنند. همچنین برای کیفیت بهتر، استفاده از کدک x264 در OBS پیشنهاد شده است.

صفحات جدید t.me

با لینک‌های t.me حتی اگر قبلاً در تلگرام ثبت‌نام نکرده باشید، می‌توانید پیش‌نمایش پروفایل‌ها یا همه‌ی محتوای کانال‌های عمومی را روی مرورگر مشاهده کنید.با  اضافه شدن پس‌زمینه‌ها و سایر عناصر طراحی در تلگرام تحت وب، این پیش‌نمایش‌ها ظاهر جدید و جذاب‌تری پیدا کرده‌اند.

شما می‌توانید نسخه‌ی جدید تلگرام اندروید را از گوگل‌پلی و نسخه‌ی iOS را از اپ‌استور دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات