نسخه ۹۹ مرورگر کروم در بنچمارک‌های سرعت سرانجام سافاری را پشت سر می‌گذارد

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
امتیاز سرعت مرورگر گوگل کروم براساس معیار Speedometer اکنون بالاتر از سافاری است.
تبلیغات

گوگل امروز اعلام کرد که به‌روزرسانی اعمال‌شده در کروم، عملکرد این مرورگر را روی رایانه‌های مجهز به سیستم‌عامل مک اپل بهبود بخشیده؛ به‌طوری‌که این مرورگر در معیار سرعت‌سنج Speedometer امتیاز مثبت ۳۰۰ را ثبت کرده است.

به گزارش مک‌رومرز، گوگل در پستی در وبلاگ کرومیوم، پیشرفت‌های تکنولوژیکی را که طی ماه‌های گذشته برای تبدیل کروم به سریع‌ترین مرورگر جهان انجام داده، به‌ اشتراک گذاشته است. براساس اعلام غول جستجوی اینترنت، سرعت نسخه‌ی M99 کروم، در همه‌ی پلتفرم‌های اصلی به‌میزان درخورتوجهی افزایش یافته است. در بخشی از توضیحات گوگل آمده است:

با بهره بردن از تغییرات زیادی که سال گذشته برای بهبود عملکرد کروم روی این مرورگر اعمال کرده‌ایم، قابلیت ThinLTO را در نسخه‌ی M99 ارائه داده‌ایم. این ویژگی در واقع تکنیکی برای بهینه‌سازی است که کدهای متمرکز بر سرعت مرورگر را اولویت‌بندی می‌کند. نتیجه‌ی استفاده از این تکنیک، افزایش هفت درصدی سرعت این مرورگر نسبت به سافاری است.

از زمانی که کروم در اواخر سال ۲۰۲۰ برای مک M1 منتشر شد، بهینه‌سازی‌های اعمال‌شده روی این مروگر باعث شده تا سرعت آن طی ۱۵ ماه حدود ۴۳ درصد افزایش یابد. به گفته‌ی گوگل درحال‌حاضر کروم از نظر عملکرد گرافیکی نسبت به سافاری ۱۵ درصد سریع‌تر است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که به‌ سرمایه‌گذاری برای ارائه‌ی ویژگی‌های نوآورانه‌ای که عملکرد کروم را بهبود می‌بخشند، ادامه خواهد داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات