واتساپ در حال کار روی قابلیت میان‌بر جست‌وجوی پیام و امکان ارسال بازخورد ایموجی به پیام‌ها است

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهراً واتساپ در حال کار روی قابلیت‌های جدیدی مثل میان‌بر برای جست‌وجو بین پیام‌ها و امکان ثبت بازخورد با شکلک‌های ایموجی برای پیام‌ها است.
تبلیغات

واتساپ اخیراً قابلیت‌های مفید زیادی را به پلتفرم خود اضافه کرده است و همچنان در حال آزمایش ویژگی‌های جدید است تا تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهد. اکنون وب‌سایت اندرویدهدلاینز گزارشی درباره‌ی قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به نسخه‌ی آزمایشی واتساپ منتشر کرده است که به میان‌بر جست‌وجوی پیام و... اشاره می‌کند.

به‌گزارش فون‌آرنا، درحال‌حاضر اگر بخواهید پیام خاصی را در واتساپ جست‌وجو کنید، فرایندی نسبتاً طولانی در پیش خواهید داشت که شامل بازکردن گفت‌وگوی مدنظر یا پنجره‌ی چت گروهی و سپس ضربه‌زدن روی منو سه‌نقطه و انتخاب گزینه‌ی جست‌وجو است. به‌نظر می‌رسد این اپلیکیشن در به‌روزرسانی‌های آینده، راهکاری سریع‌تر را برای جست‌وجوی پیام دردسترس کاربران قرار خواهد داد.

میان بر جستجوی پیام واتساپ

نسخه‌ی ۲٫۲۲٫۶٫۲ آزمایشی واتساپ برای اندروید قابلیت میان‌بر جست‌وجوی پیام جدیدی را ارائه می‌دهد که شبیه راهکار فعلی این پیام‌رسان است؛ اما کاربران می‌توانند به‌طور مستقیم از صفحه‌ی اطلاعات مخاطبان به این گزینه دسترسی داشته باشند. بدین‌ترتیب، بدون نیاز به مراجعه به گفت‌وگویی خاص یا گروه، می‌توانید پیام مدنظر را جست‌وجو کنید.

این ویژگی درحال‌حاضر با گروه کوچکی از آزمایش‌کنندگان بتا در حال آزمایش است و برخی گزارش می‌دهند که گاهی اوقات مشکلی جزئی در آن دیده می‌شود. بااین‌حال، همان‌طورکه می‌توان تصور کرد، هنوز در مرحله‌ی آزمایش است؛ بنابراین، برخی اشکالات جزئی در آن پیش‌بینی می‌شود.

میان‌بر جست‌وجوی پیام، تنها قابلیت جدیدی نیست که واتساپ اخیراً آزمایش کرده است؛ زیرا این پیام‌رسان در حال کار روی قابلیت‌ ثبت بازخورد به پیام‌ها با استفاده از ایموجی است.

واتساپ از نظر قابلیت واکنش‌های ایموجی به پیام‌ها از رقبای خود عقب مانده است. نسخه‌ی آزمایشی این اپلیکیشن برای دسکتاپ این قابلیت را ارائه کرده است. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند مشاهده کنند که چه کسی به پیام‌های آن‌ها واکنش نشان داده است.

قابلیت واکنش به پیام ها در واتساپ

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که گفته می‌شود واتساپ روی آن کار می‌کند، طراحی مجدد رابط کاربری تماس‌های صوتی است. در نظر داشته باشید ازآن‌‌جاکه این قابلیت‌ها فعلاً در نسخه‌ی بتا ارائه شده‌اند، احتمال دارد نسخه‌‌ی نهایی آن‌ها با نسخه‌ی آزمایشی کمی تفاوت داشته باشد.

با رابط کاربری بهبودیافته‌ی تماس‌های صوتی، می‌توانید شکل موج‌های صوتی را به‌طور لحظه‌ای حین تماس مشاهده کنید. این اپلیکیشن به‌تازگی شکل موج‌های مشابهی را برای پیام‌های صوتی ارائه کرده است. این تغییر به کاربران کمک می‌کنند تا ببینند چه‌کسی در حال صحبت‌‌کردن است. همچنین می‌تواند برای تعیین اینکه چه کسی باید میکروفونش را بی‌صدا کند، مفید واقع شود.

علاوه‌براین، واتساپ مشغول اضافه‌کردن تصویر زمینه برای تماس‌های صوتی است؛ البته امکان ویرایش این تصویر زمینه نسخه‌ی آزمایشی واتساپ وجود ندارد. واتساپ روی ایجاد پیوندهای تماس نیز در حال کار است که در به‌روزرسانی‌های آینده به این پیام‌رسان اضافه خواهد شد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد فقط با دنبال‌کردن یک پیوند، به‌سرعت به تماس‌های صوتی بپیوندند. نکته‌ی جالب این است که می‌توان پیوند تماس‌ را برای همه و حتی افرادی به‌جز افراد حاضر در فهرست مخاطبان نیز ارسال کرد.

واتساپ برای به‌روزرسانی وضعیت، میان‌بری جدید برای مدیریت سریع تنظیمات حریم‌خصوصی ارائه خواهد کرد. این تغییر در نسخه‌ی بتای اندروید واتساپ ارائه شده است؛ اما انتظار می‌رود به‌زودی برای کاربران iOS نیز دردسترس قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات