اینستاگرام زیرنویس خودکار را به ویدئوهای فید اضافه می‌کند

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام قابلیت تولید خودکار زیرنویس را برای ویدئوهای این پلتفرم فراهم کرد. این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد شد و زیرنویس‌ها را به ویدئو‌های کاربران اضافه می‌کند.
تبلیغات

آدام موسری، مدیر اینستاگرام، روز سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ با انتشار توییتی، از اضافه‌شدن قابلیت ایجاد خودکار زیرنویس (auto-generated captions) برای ویدئوهای فید در این شبکه‌ی اجتماعی خبر داد. این قابلیت کاربردی آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) برای پلتفرم رقیب اصلی اینستاگرام، یعنی تیک‌تاک، عرضه شده بود. موسری افزود که زیرنویس‌ها به‌طور پیش‌فرض برای کاربران فعال خواهند بود.

به‌گزارش Verge، پیش از عرضه‌ی این قابلیت، کاربران مجبور بودند با استفاده از راه‌حل‌های وقت‌گیر، زیرنویس‌ها را به‌صورت دستی به ویدئوهای خود اضافه کنند؛ اما این تغییر می‌تواند فرایند تولید محتوای ویدئویی به‌همراه زیرنویس را ساده‌تر کند. این قابلیت برای کاربران کم‌شنوا یا ناشنوا یا افرادی که تمایل دارند ویدئوها را بدون صدا و تنها با خواندن متن زیرنویس مشاهده کنند، مفید و کاربردی خواهد بود.

mouseritweet

قابلیت زیرنویس‌ خودکار در زمان راه‌اندازی، امکان انتخاب زبان دراختیار کاربر خواهد گذاشت و انتظار می‌رود با گذشت زمان و توسعه‌ی فناوری هوش مصنوعی، کیفیت متن‌های زیرنویس بهبود پیدا کند. در ابتدا، ممکن است زیرنویس‌ها کامل نباشد یا کیفیت مطلوبی نداشته باشند؛ اما با استفاده‌ی بیشتر کاربران و به‌لطف یادگیری هوش مصنوعی، کیفیت آن‌ها بهتر خواهد شد و زبان‌های بیشتری به آن اضافه می‌شود.

هنوز مشخص نیست که قابلیت زیرنویس خودکار چگونه عادت‌های استفاده از این پلتفرم را تغییر می‌دهد؛ اما این احتمال وجود دارد که قابلیت مذکور بتواند با فراهم‌کردن امکان تماشای بدون صدای ویدئوهای اینستاگرام، باعث شود تا کاربر مدت‌زمان بیشتری را در این شبکه‌ی اجتماعی بگذراند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات