اینستاگرام از تولید اپلیکیشنی اختصاصی برای آیپد صرف‌نظر کرد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آدام موسری، مدیر اجرایی اینستاگرام به بهانه‌ی کافی نبودن تعداد کاربران آیپد، از تصمیم این پلتفرم برای توسعه ندادن نسخه‌ی آیپد این شبکه‌ی اجتماعی دفاع کرد.
تبلیغات

اینستاگرام اپلیکیشنی اختصاصی برای کاربران آیپد ندارد و دارندگان این دستگاه برای استفاده از اینستاگرام باید از نسخه‌ی وب این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنند.

آدام موسری، مدیر اجرایی اینستاگرام سال گذشته در واکنش به درخواست‌های کاربران مبنی بر عرضه‌ی نسخه‌ای برای آیپد، توضیحاتی در این‌باره ارائه داد و اضافه کرد که در‌حال‌حاضر کارهای دیگری برای انجام وجود دارند که در اولویت هستند.

marques-brownleetweet

مدیر اجرایی اینستاگرام روز ۸ اسفند ۱۴۰۰ در پاسخ به شکایت کاربران آیپد رویکرد کمی متفاوتی در پیش گرفت. او به توییت مارکز براونلی در همین باره ضمن بیان اینکه اینستاگرام چنین درخواستی را «بسیار زیاد» دریافت می‌کند اشاره و هم‌زمان نیز اعلام کرد که تعداد کاربران آیپد برای توجیه ساخت اپلیکیشن اختصاصی کم است.

موسری در رشته توییتی نوشت:

بله، ما این درخواست را به دفعات دریافت می‌کنیم. البته هنوز این تعداد آنچنان زیاد نیست که چنین درخواستی در اولویت کاری ما قرار گیرد. امیدواریم در مقطعی به این نقطه برسیم، اما در حال حاضر کارهای بیشتری برای انجام وجود دارد.از دید من، قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از حالت تاریک، پست‌های برنامه‌ریزی شده، نسخه‌ی آیپد، حذف یک عکس از میان چندین عکس‌ پست‌شده در یک پست و… قابلیت‌هایی نهایی است.

و در نهایت نیز این‌گونه توضیح داد:

ورود به هر پلتفرم، هزینه دارد. ما نسخه‌های iOS، اندروید و وب و نسخه‌ی لایت اینستاگرام را توسعه دادیم که در میان آن‌ها، اندروید بزرگ‌ترین پلتفرم محسوب می‌شود.شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک و یوتیوب، پلتفرم‌هایی غول‌پیکر هستند و ما در مقایسه با آن‌ها جامعه‌ی کوچک‌تری داریم. مردم نیز از اینستاگرام بیشتر برای ارسال پیام استفاده می‌کنند تا پست، استوری یا فید. بنابراین ما نیاز داریم تا خود را بیشتر وفق دهیم.

به گزارش 9to5Mac، رشته توییت موسری تا حد زیادی متناقض است. او از یک طرف ادعا کند که تعداد کاربران آیپد برای توسعه‌ی اپلیکیشنی اختصاصی کافی نیست و از سوی دیگر می‌گوید اینستاگرام این درخواست را زیاد دریافت می‌کند.

از طرفی برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل در سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۱ میلیون دستگاه آیپد به فروش رسانده است و به احتمال زیاد درصد بالایی از دارندگان این محصول، حساب اینستاگرامی داشته و به راهی غیر از نسخه‌ی وب برای استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی نیاز دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات