نسخه سامسونگِ پاک‌کن جادویی گوگل برای گوشی‌های گلکسی بیشتری عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
دارندگان بیشتر گوشی های گلکسی سامسونگ می‌توانند با به‌روزرسانی اپلیکیشن گالری، به‌راحتی انعکاس‌ها و سایه‌های ناخواسته را از عکس‌هایشان حذف کنند.
تبلیغات

گوگل سال گذشته ضمن رونمایی گوشی‌های پیکسل ۶، قابلیت بی‌نظیری را با عنوان پاک‌کن جادویی معرفی کرد. سامسونگ نیز اوایل ۲۰۲۱ قابلیتی مشابه البته با امکاناتی کمتر را با عنوان پاک‌کن اشیاء برای گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ منتشر کرد. این قابلیت درنهایت برای سایر گوشی‌های گلکسی نیز عرضه شد.

بعد از معرفی خانواده‌ی اس ۲۲، غول کره‌ای با افزودن امکان حذف انعکاس‌ها و سایه‌ها، قابلیت پاک‌کن اشیاء را بهبود بخشید. پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که چنین قابلیتی برای مدتی در انحصار جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار این برند و رابط کاربری One UI 4.1 باقی خواهد ماند.

حالا به‌گزارش Androidpolice، سامسونگ سرانجام نسخه‌ی بهبودیافته‌ی پاک‌کن اشیاء را فارغ از به‌روز‌رسانی سیستمی و در قالب به‌روزرسانی اپلیکیشنی برای بخش ویرایشگر عکس در دستگاه‌های قدیمی‌تر گلکسی عرضه می‌کند.

مشاهده‌ی گزینه‌های حذف سایه‌ها و انعکاس‌ها در بخش Labs گالری سامسونگ، بدین‌معنی است که این قابلیت در‌حال‌حاضر در نسخه‌ی بتا اضافه شده است؛ اما براساس برخی گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد که این قابلیت را می‌توان برای طیف وسیعی از دستگاه‌های گلکسی میان‌رده و پرچم‌دار با رابط کاربری One UI 4، مانند گلکسی S10، گلکسی A52 و گلکسی نوت 10 فعال کرد. احتمال می‌رود که پاک‌کن اشیاء برای گوشی‌هایی نیز دردسترس قرار بگیرد که هنوز از رابط کاربری One UI 3.1 استفاده می‌کنند.

برای آزمایش ابزارهای حذف انعکاس‌ها و سایه‌ها در گوشی خود، ابتدا اپلیکیشن گالری/ویرایشگر عکس را از فروشگاه گلکسی به‌روز کنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید. اگر پس از به‌روز‌رسانی، گزینه‌های حذف انعکاس‌ها و سایه‌ها را مشاهده نکردید، مطمئن شوید که افزونه‌ی Object Eraser نیز آپدیت شده باشد.

  • ابتدا اپلیکیشن گالری سامسونگ را اجرا و عکس دلخواه خود را برای حذف انعکاس‌ها یا سایه‌های اضافی باز کنید.ابزارهای ویرایش با ضربه‌زدن روی علامت مداد نمایش داده می‌شوند.سپس روی منو سه‌نقطه در گوشه‌ی سمت راست پایین ضربه بزنید.Labs را انتخاب کنید و مطمئن شوید که کلیدهای پاک‌کن سایه و پاک‌کن انعکاسی فعال هستند.
shadoweraser1
  • به ویرایشگر بازگردید. دوباره روی منو سه‌نقطه ضربه بزنید و Object Eraser را انتخاب کنید.اکنون ابزارهای حذف سایه‌ها (Erase shadows) و حذف بازتاب‌ها (Erase reflections) را مشاهده خواهید کرد.
  • بسته به سایه یا بازتابی که می‌خواهید از عکس حذف کنید، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کنید. با این کار، عکس تجزیه‌وتحلیل می‌شود و سایه‌ها یا بازتاب‌های شناسایی‌شده حذف خواهند شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات