گوگل پلتفرم Currents را تعطیل می‌کند

یک‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به صورت رسمی اعلام کرد در حال تعطیل کردن Currents است و Spaces را برای مهاجرت کاربران آماده می‌کند.
تبلیغات

اگر تا به‌ حال نام Google Currents را نشنیده‌اید بگذارید آن را به صورت خلاصه به شما معرفی کنیم. Currents پلتفرمی برای برقراری ارتباط میان همکاران است که توسط گوگل طراحی شده و کاربران می‌توانند به کمک آن فایل‌های مختلف و ایده‌هایشان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین در صورت استفاده از این اپ می‌توانید با همکاران حوزه خود ارتباط بگیرید. این سرویس توانست چهار سال دوام بیاورد و شاهد موفقیت‌هایی نیز بود؛ اما گزارشی درباره آن منتشر شده که از خداحافظی آن خبر می‌دهد.

براساس گزارش تک‌اسپات، به نظر می‌رسد گوگل تصور می‌کند Currents کاملاً منسوخ شده و اکنون زمان تغییر آن فرارسیده است. غول دنیای فناوری با انتشار پستی فاش کرد فعالیت اپ مذکور در سال ۲۰۲۳ پایان خواهد یافت و Google Spaces که سال گذشته راه‌اندازی شد جای آن را می‌گیرد. این پلتفرم جایگزین با Google Workspace ادغام شده است، به این معنی که مشتریان G Suite می‌توانند از‌ طریق Gmail ،Calendar ،Drive و... به آن دسترسی داشته باشند.

Spaces را می‌توان نسخه کوچک‌شده مایکروسافت تیمز دانست. در این پلتفرم می‌توانید به ویژگی‌هایی که در اکثر اپ‌های ارتباطی تجاری وجود دارند، دسترسی داشته باشید؛ از آن‌ها می‌توان به ایجاد فضاهایی متمرکز بر موضوعات خاص، آپلود فایل‌ها، تنظیم و بررسی وظایف، پین کردن پست‌ها، چت و استفاده از اموجی‌های متنوع اشاره کرد. گوگل قصد دارد قبل از غیرفعال کردن کامل Currents «قابلیت‌های جدیدی» به Spaces اضافه کند تا مهاجرت به آن آسان‌تر شود، اما هنوز اطلاعات زیادی در این باره منتشر نشده است.

اگر شما یا سازمانتان در حال حاضر از Google Currents استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید برخی از ویژگی‌ها زودتر از غیرفعال شدن اپ مذکور از کار خواهند افتاد. اطلاعات خاصی درباره اینکه کدام قابلیت‌ها زودتر از دسترس خارج می‌شوند وجود ندارد و تنها می‌دانیم مواردی که کمتر توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در جلوی صف حذف ایستاده‌اند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات