آیکون مرورگر گوگل کروم به‌روزرسانی شد

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیکون مرورگر گوگل کروم به‌روز شد و این مرورگر به‌زودی برای هر پلتفرم تغییرات خاصی خواهد داشت.
تبلیغات

گوگل کروم یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نرم‌افزاری جهان است، به‌طوری‌که نماد آن به‌سادگی در رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند قابل‌تشخیص است. مفهوم اصلی نماد این مرورگر یک دایره‌ی آبی‌رنگ است که توسط سه‌برش رنگی دیگر احاطه می‌شود. این آیکون از اولین نسخه‌ی کروم که در‌ سال ۲۰۰۸ منتشر شد به‌ همان شکل باقی مانده ولی در طول سال‌ها، تکامل یافته است. اکنون نماد مرورگر بار دیگر به‌روزرسانی شد.

به گزارش XDA، الوین هو، یکی از طراحان تعاملی گوگل، طراحی نماد جدید مرورگر کروم را در توئیتر به‌‌ اشتراک گذاشت. او گفت:

ممکن است بعضی از شما امروز متوجه نماد به‌روزرسانی‌شده‌ی نسخه‌ی قناری کروم شده باشید. بله ما نماد کروم را بعد از هشت‌ سال به‌روز کردیم. این نماد جدید به‌زودی در دستگاه‌های شما ظاهر خواهد شد. ما نماد برند اصلی را با حذف سایه‌ها، اصلاح نسبت‌ها و روشن‌تر کردن رنگ‌ها، ساده‌سازی کرده‌ایم تا با سبک مدرن‌تر گوگل هماهنگ شویم.
آیکون جدید کروم ۲۰۲۲

سایه‌ها در نماد جدید گوگل کروم حذف شده است، اما همچنان شیب جزئی در رنگ‌های قرمز، زرد و سبز دیده می‌شود. این آیکون جدید همچنین در همه‌ی پلتفرم‌ها دقیقاً یکسان به‌نظر نمی‌رسد. ویندوز با این نماد جدید، ظاهر درجه‌بندی‌شده‌تری پیدا می‌کند و با رابط کاربری Fluent UI جدید مایکروسافت سازگار می‌شود. سیستم‌عامل کروم نیز نسخه‌ای با رنگ‌های کاملاً ثابت دریافت خواهد کرد که آن را با سایر نمادهای سیستم هماهنگ‌تر خواهد کرد.

آیکون جدید کروم ۲۰۲۲

تیم‌های طراحی گوگل همچنین نمادی را با لایه‌های سفید در اطراف هر تکه از بخش‌های اطراف دایره‌ی مرکزی نماد گوگل کروم در نظر گرفتند، اما این ایده اجرایی نشد زیرا به‌طور ‌کلی نماد را کوچک می‌کرد که این مورد در نمایشگرهای کوچک چندان جذاب نیست. درهرحال، نماد به‌روز شده‌ی کروم به‌تدریج در ماه‌های آینده برای همه‌ی کاربران در‌ دسترس قرار خواهد گرفت.

نمادهای جدید برای برنامه‌های محبوب، اغلب مورد بحث قرار می‌گیرند که از‌ جمله می‌توان به لوگوی جدید اسلک و نماد این برنامه اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات