واتساپ به‌احتمال فراوان پشتیبان‌گیری نامحدود را در گوگل‌درایو متوقف می‌کند

دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انتشار تصویر رشته‌کد جدیدی از واتساپ از احتمال توقف سرویس ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری نامحدود از محتوای این پلتفرم در گوگل‌درایو خبر می‌دهد.
تبلیغات

واتساپ در‌حال‌حاضر برای پشتیبان‌گیری از محتوای کاربران اندرویدی در پلتفرم خود، فضای ذخیره‌سازی نامحدودی در گوگل ‌درایو ارائه می‌کند. این شرکت برای کاربران آیفون فضای ذخیره‌سازی محدودی در آی‌کلاد در نظر گرفته است و حالا به‌نظر می‌رسد که قصد دارد این محدودیت را برای کاربران اندرویدی نیز اعمال کند.

به‌گزارش androidauthority، افشاگر خوش‌نامی که معمولاً خبرهای مربوط به تغییرات پلتفرم واتساپ را منتشر می‌کند، ۹ بهمن ۱۴۰۰ تصویری از رشته‌‌کدهایی در واتساپ را منتشر کرد که به‌طور خاص به محدودیت‌ فضای ذخیره‌سازی گوگل‌درایو اشاره می‌کند.

هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه‌ی محدودسازی فضای ابری گوگل‌درایو برای پشتیبان گیری از داده‌های کاربران در واتساپ وجود ندارد؛ اما امیدواریم که فضای دردسترس رایگان برای ذخیره‌سازی به ۱۵ گیگابایت محدود نشود.

این افشاگر چند ماه پیش نیز تصویری منتشر کرده بود که براساس آن، واتساپ از کاربران می‌خواست تا حجم موردنیاز خود را برای ذخیره‌سازی داده‌هایشان انتخاب کنند. این قابلیت امکان انتخاب انواع مختلف فایل‌ها مانند عکس‌ و اسناد و ویدئو را برای کاربران فراهم می‌کرد.

با کنارهم‌گذاشتن این دو تصویر می‌توان نتیجه گرفت که متأسفانه خبر محدودشدن فضای ابری گوگل‌درایو برای کاربران اندرویدی صحت دارد. پیش‌از‌این، گوگل پشتیبانی نامحدود سرویس گوگل‌‌فوتوز خود را برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های کاربران متوقف کرده بود؛ بنابراین، گمان می‌رود اقدام اخیر واتساپ نیز بخشی از فشار این غول جست‌وجو برای توسعه‌ی برنامه‌های ذخیره‌سازی پولی باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات