اضافه‌شدن تأیید هویت دومرحله‌ای به نسخه‌های دسکتاپ و وب واتساپ

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ قصد دارد برای امنیت بیشتر کاربران، تأیید هویت دومرحله‌ای را به نسخه‌های دسکتاپ و وب بیاورد.
تبلیغات

اکنون مدتی است که واتساپ سعی می‌کند با اضافه‌کردن ویژگی‌های مختلف به پیام‌رسان خود، تجربه کاربری را بهتر کند. با اضافه‌شدن قابلیت‌های جدید به آن، افراد می‌توانند از گزینه‌های بیشتری برای ارسال و دریافت پیام در دستگاه‌های مختلف استفاده کنند؛ اما این بار گروه توسعه‌دهنده‌ی پیام‌رسان مذکور روی امنیت کاربران و حساب آن‌ها تمرکز کرده‌اند.

به‌گزارش 9to5mac و به‌نقل از WABetaInfo، واتساپ در حال توسعه‌ی توانایی افزودن تأیید هویت دومرحله‌ای به اپ دسکتاپ و نسخه‌ی وب خود است. ازآنجاکه بسیاری از افراد برای کار و برقراری ارتباط به این پیام‌رسان روی آورده‌اند، سودجویان و مجرمان سایبری نیز سعی می‌کنند با روش‌های مختلف امنیت کاربران واتساپ را به‌خطر بیندازند.

درحالی‌که توسعه‌دهندگان واتساپ سعی کرده‌اند با روش‌های مختلفی ازجمله افزودن تأیید هویت دومرحله‌ای و حتی امکان بازکردن قفل اپلیکیشن با Touch ID و Face ID جلو سودجویان را بگیرند، بازهم تعداد کاربرانی که قربانی کلاه‌برداری می‌شوند یا حسابشان را از دست می‌دهند، زیاد است.

اکنون مدتی است که واتساپ قابلیت پشتیبانی چنددستگاهی را دراختیار کاربران قرار داده و آن‌ها می‌توانند بدون اینکه به گوشی هوشمند خود نیازی داشته باشند، وارد حساب کاربری‌شان شوند. با درنظرگرفتن این موضوع، افزودن تأیید هویت دومرحله‌ای به شما کمک می‌کند امنیت بیشتری داشته باشید.

در یادداشت WABetaInfo درباره‌ی تأیید هویت دومرحله‌ای واتساپ آمده است:

زمانی که حساب‌ کاربری واتساپ شما ثبت می‌شود، پس از وارد‌کردن کد شش‌رقمی، برای ورود به حساب کاربری پین شخصی لازم است. واتساپ می‌خواهد مدیریت تأیید هویت دومرحله‌ای را در همه‌جا آسان‌تر کند؛ بنابراین، توسعه‌دهندگان مشغول اضافه‌کردن این ویژگی به سرویس گیرنده وب یا دسکتاپ در به‌روزرسانی آینده هستند.(...) فعال یا غیرفعال کردن تأیید هویت دومرحله‌ای در سرویس گیرنده وب یا دسکتاپ امکان‌پذیر خواهد بود. این مسئله بسیار مهم است؛ به‌خصوص زمانی که گوشی هوشمندتان را گم می‌کنید و پین را به‌خاطر نمی‌آورید.

در‌‌حال‌‌حاضر، مشخص نیست که چه زمانی تمام کاربران به قابلیت جدید واتساپ دسترسی خواهند داشت؛ زیرا هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که واتساپ قصد دارد به پیام‌رسانش اضافه کند، امکان مشاهده‌ی تصویر زمینه‌ی چت هنگام برقراری تماس صوتی در نسخه‌ی iOS است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات