بد قولی اسپاتیفای؛ پشتیبانی از محتوای صوتی HiFi همچنان در دسترس نخواهد بود

شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام اسپاتیفای، پشتیبانی از محتوای صوتی با بیت‌ریت بالا در این سرویس تا مدت نامعلومی به تأخیر خواهد افتاد و این در‌ حالی است که قابلیت مذکور در اکثر سرویس‌های استریم موسیقی رقیب وجود دارد.
تبلیغات

اسپاتیفای برای نخستین بار در فوریه‌ی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا انتهای سال ۲۰۲۱ پشتیبانی از محتوای صوتی HiFi را در برخی از مناطق ارائه دهد. با‌ این‌‌ حال، به‌‌ نظر می‌رسد سرویس یادشده از برنامه‌هایش کمی عقب افتاده و اکنون بار‌ دیگر ارائه‌ی قابلیت مذکور را به تأخیر انداخته است.

گفته می‌شود بد قولی در ارائه‌ی قابلیت HiFi سبب نارضایتی بسیاری از کاربران شده و اسپاتیفای نیز کاملاً از این موضوع آگاه است. این شرکت در پاسخ نارضایتی به انتقادات می‌گوید:

می‌دانیم که محتوای صوتی با کیفیت HiFi برای شما مهم است و ما نیز همین احساس را داریم و از ارائه‌ی تجربه Spotify HiFi به کاربران پریمیوم در آینده هیجان‌زده هستیم؛ اما هنوز جزئیات زمان‌بندی برای به اشتراک گذاشتن آن نداریم.

همان‌طور ‌که در ابتدا گفته شد، اسپاتیفای قصد داشت قابلیت HiFi را قبل از پایان سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کند و به‌‌ نظر می‌رسید که این قابلیت هزینه‌ی بیشتری را برای مشترکان پریمیوم در بر خواهد داشت. این در ‌حالی است که اپل سال گذشته قابلیت Lossless (نام تجاری محتوای HiFi) را به سرویس استریم موسیقی خود اضافه کرد و نکته‌ی جالب این است که کاربران برای استفاده از قابلیت یادشده به‌علاوه‌ی محتوای دالبی‌اتموس و صدای فراگیر، هزینه‌ی اضافی پرداخت نمی‌کنند.

البته این احتمال همچنان وجود دارد که اسپاتیفای برای رقابت با اپل از دریافت هزینه‌ی اضافی صرف‌‌ نظر کند. به‌هر‌حال، اسپاتیفای تاکنون جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذاشته است و مشخص نیست که بالأخره این قبلیت چه موقع در‌ دسترس خواهد بود.

به‌طور کلی، محتوای بابیت‌ریت بالا برای بسیاری از افراد غیر قابل تشخیص است؛ چراکه برای گوش دادن به آن نیاز به تجهیزات گران‌قیمت خواهد بود. در‌ واقع، کیفیت HiFi بیشتر برای افراد حرفه‌ای فعال در حوزه‌ی موسیقی حائز اهمیت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات