نسخه دسکتاپ مرورگر DuckDuckGo درحال ساخت است

چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ظاهرا داک‌داک‌گو درحال ساخت نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر مبتنی برحریم خصوصی خود است.
تبلیغات

موتور جست‌وجوی داک‌داک‌گو با هدف بهبود حریم‌خصوصی وارد رقابت با گوگل و بینگ شد؛ اما فعالیت‌های این شرکت به‌آرامی به بخش‌های دیگر نیز گسترش یافت. داک‌داک‌گو مرورگر مخصوص گوشی‌های هوشمند با همین نام توسعه داده است که از قابلیت‌های مهم آن می‌توان به حفظ حریم‌خصوصی و امکان فیلتر پیام‌های ایمیل اشاره کرد. اکنون به‌نظر می‌رسد DuckDuckGo سرانجام قصد دارد مرورگر مخصوص گوشی‌های هوشمند را برای کاربران دسکتاپ نیز منتشر کند؛ البته برای دسترسی به نسخه‌ی دسکتاپ احتمالا باید مدت بیشتری صبر کنید.

به‌گزارش XDA، داک‌داک‌گو در جمع‌بندی گزارش فعالیت‌های سالانه‌ی خود اعلام کرد که درحال کار روی یک مرورگر وب دسکتاپ است تا بدین ترتیب قابلیت‌های نسخه‌ی موبایلی این سرویس که قبلا برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس ارائه شده، در دسترس کاربران رایانه‌های شخصی نیز قرار گیرد. داک‌داک‌گو در بخشی از گزارش سالانه‌ی خود گفت:

همان‌طور که داک‌داک‌گو را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کردیم، نسخه‌ی دسکتاپ ما انتظارات کاربر را از حریم‌خصوصی در فضای آنلاین، دوباره تعریف خواهد کرد. با استفاده از داک‌داک‌گو بدون اعمال تنظیم‌های پیچیده و هشدارهای گمراه‌کننده و همچنین بدون نیاز به تعریف سطوح دسترسی مختلف، می‌توان از قابلیت حفظ حریم‌خصوصی قدرتمند بهره گرفت؛ قابلیتی که در بخش جستجو، مرور وب‌سایت‌ها، ایمیل و موارد دیگر به‌طور پیش‌فرض در دسترس قرار دارد. داک‌داک‌گو یک مرورگر حریم‌خصوصی نیست؛ این سرویس درواقع برنامه‌ای برای مرور روزمره وب است که به حریم‌خصوصی شما احترام می‌گذارد، زیرا جلوی جاسوسی شرکت‌ها از تاریخچه‌ی جستجو و مرور وب شما را خواهد گرفت.

مرورگر دسکتاپ DuckDuckGo مثل بیشتر مرورگرهای وب محبوب ازجمله ویوالدی، مایکروسافت اج و Brave، برپایه‌ی کرومیوم (نسخه‌ی منبع باز گوگل کروم) توسعه داده نشده است. داک‌داک‌گو درعوض از موتور رندر ارائه‌شده توسط سیستم‌عامل میزبان استفاده می‌کند؛ بدین‌ترتیب مرورگر DuckDuckGO در ویندوز از WebView2 و در مک اواس از WebKit بهره خواهد برد.

داک‌داک‌گو اعلام کرده که نتایج تست‌های اولیه‌ی نسخه‌ی تحت وب این مرورگر نشان می‌دهد سرعت آن نسبت به کروم به‌میزان درخورتوجهی بیشتر است. به‌موجب استفاده از موتور رندر سیستم‌عامل، داک‌داک‌گو مسئول ارائه‌ی وصله‌های امنیتی نخواهد بود. علاوه‌بر این داک‌داک‌گو مثل کروم امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار نخواهد داد.

DuckDuckGo به چارچوب زمانی خاصی برای انتشار مرورگر دسکتاپ خود اشاره نکرده است؛ البته داک‌داک‌گو در این رابطه پستی در حساب رسمی توئیتر خود منتشر کرده که در آن را در ادامه مرور خواهیم کرد:

نسخه‌ی تحت‌ وب داک‌داک‌گو احتمالا در سال ۲۰۲۲ عرضه نخواهد شد.

اکنون مایکروسافت اج را به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض ویندوز تعیین کرده است و مروگر Brave نیز در حاشیه به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ البته در این بین فایرفاکس را داریم که همگام‌سازی خوبی بین نسخه‌ی دسکتاپ و موبایل ارائه می‌دهد که به‌موجب همین ویژگی، فایرفاکس اکنون انتخاب اصلی بسیاری از کاربران به‌حساب می‌آید؛ البته قابلیت اصلی داک‌داک‌گو، یعنی حفظ حریم‌خصوصی، یکی از ویژگی‌های مهمی است که امروزه بسیاری از کاربران به‌دنبال آن هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات