با این برنامه کاشی‌های زنده را به ویندوز 11 بازگردانید

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت کاشی‌های زنده را از ویندوز ۱۱ حذف کرده است؛ اما یکی از توسعه‌دهندگان ابزاری دراختیار کاربران قرار داده است که به‌کمک آن، می‌توانند این قابلیت را به ویندوز ۱۱ بازگردانند.
تبلیغات

کاشی‌های زنده یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سیستم‌عامل ویندوز بود که مایکروسافت اولین‌بار در ویندوزفون ۷ از آن‌ها رونمایی کرد. این کاشی‌های زنده در‌واقع آیکون اپلیکیشن‌ها در منو استارت بودند و زمانی که اعلان جدید دریافت می‌شد، با اخبار و اعلانیه‌های جدید به‌روز می‌شدند. این کاشی‌ها برای نمایش فید‌های خبری روزانه یا آب‌وهوا نیز کاربرد داشت و بسیاری از کاربران در مدت کوتاهی مجذوب این قابلیت شدند.

بعد‌ها مایکروسافت آن را در ویندوز ۸ و با رابط کاربری Metro Style Apps به‌کار گرفت و تا ویندوز ۱۰ نیز این کاشی‌ها به حیات خود ادامه دادند؛ اما سرانجام مایکروسافت تصمیم گرفت این کاشی‌ها را حذف کند. اولین شواهد از حذف کاشی‌های زنده در یکی از نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ مشاهده و در‌نهایت، امسال این تصمیم در ویندوز ۱۱ عملی شد و اکنون دیگر چیزی به نام کاشی‌های زنده در ویندوز ۱۱ وجود خارجی ندارد.

باوجوداین، بسیاری از کاربران به کاشی‌های زنده عادت دارند و معتقدند که طراحی جدید منو استارت تجربه‌ی کاربری مناسبی ارائه نمی‌دهد؛ ازاین‌رو خواهان بازگشت کاشی‌های زنده هستند. بااین‌حال، به‌احتمال زیاد حذف کاشی‌های زنده در ویندوز ۱۱ بازگشت‌ناپذیر است و کاربران باید به طراحی جدید عادت کنند. اکنون یکی از توسعه‌دهندگان ابرازی توسعه داده است که کاربران می‌توانند به‌کمک آن، کاشی‌های زنده را به ویندوز ۱۱ بازگردانند.

Live Tiles Anywhere ابزاری رایگان است که این کار را برایتان انجام می‌دهد و علاوه‌بر ویندوز ۱۱، با ویندوز ۱۰ نیز سازگار است. عملکرد این ابزار فقط به بازگرداندن کاشی‌های زنده محدود نمی‌شود و ویژگی‌های متنوعی ارائه می‌دهد که می‌تواند برای کاربران ویندوز ۱۰ نیز مفید باشد.

ایجاد کاشی های زنده شخصی سازی شده در ابزار Live Tiles Anywhere
مدیریت کاشی های زنده شخصی سازی شده در ابزار Live Tiles Anywhere

به‌عنوان مثال، این برنامه امکان تولید کاشی‌های شخصی‌سازی‌شده را می‌دهد و علاوه‌بر منو استارت، می‌توانید آن‌ها را در دسکتاپ به‌عنوان ویجت سنجاق کنید یا حتی می‌توانید برای اپلیکیشن‌هایی که از کاشی‌های زنده پشتیبانی نمی‌کنند، این قابلیت را فعال و برای هر اپلیکیشن تعیین کنید که اعلان‌ها را از Action Center ویندوز دریافت کند و به‌عنوان کاشی زنده نمایش دهد. برخی دیگر از ویژگی‌های این ابزار عبارت‌اند‌ از:

  • امکان شخصی‌سازی کاشی هر برنامه ازنظر رنگ، پس‌زمینه، رنگ متن، آیکون و...
  • پشتیبانی از برنامه‌های Win32 و UWP و امکان ایجاد پیوند یا دستور خاص به‌عنوان کاشی زنده
  • تشخیص خودکار برنامه‌ها و نیز بازی‌های نصب‌شده از استیم و Epic Games Launcher
  • امکان مدیریت کاشی‌های تولید یا شخصی‌سازی‌شده
  • پشتیبانی از تم تاریک و بهره‌گیری از زبان طراحی Fluent Design

به‌گفته‌ی توسعه‌دهنده، این ابزار هیچ‌ تغییری در فایل‌های سیستمی ویندوز ایجاد نمی‌کند و نصب آن پیچیدگی خاصی ندارد. ابزار یادشده را می‌توانید از مایکروسافت استور نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات