مایکروسافت نسخه پیش‌نمایش وان‌درایو را با پشتیبانی بومی از تراشه‌های اپل سیلیکون منتشر کرد

چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
ماکروسافت امروز از انتشار به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌ی پیش‌نمایش وان‌درایو خبر داده است که پشتیبانی رسمی از تراشه‌های اپل سیلیکون را به‌ارمغان می‌آورد.
تبلیغات

سال گذشته، اپل در مراسم One More Thing مهاجرت به پردازنده‌های اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم را رسما اعلام کرد و اولین کامپیوتر‌های مک مبتنی‌بر پردازنده ام‌وان با قدرت و عملکرد مناسبی وارد بازار شدند. کامپیوترهای جدید مک با قلب تپنده‌ی خود می‌توانند برنامه‌های مبتنی‌بر دستورالعمل‌های اینتل x86 را به‌صورت شبیه‌سازی‌شده اجرا کنند.

تاکنون، نرم‌افزارهای بسیاری برای تراشه‌های اپل بهینه شده‌اند و اکنون مایکروسافت نیز با ارائه‌ی به‌روزرسانی جدید برای نرم‌افزار ابری خود موسوم به وان‌درایو (OneDrive)، اجرای بومی را برای کامپیوترهای مک مجهز به تراشه اپل سیلیکون به‌ارمغان آورده است.

در زمان معرفی پردازنده‌ی اختصاصی مک، اپل به این نکته اشاره کرد که شبیه‌ساز روزتا ۲ (Rosetta 2) برای کمک به اجرای برنامه‌های x86 دردسترس خواهد بود تا به کاربران اجازه دهد روی رایانه‌های جدید مک از برنامه‌های گذشته بهره‌مند شوند؛ اما انتظار می‌رود این راه‌‌حلی موقت باشد تا زمانی ‌که نرم‌افزارهای توسعه‌دهندگان بهینه‌ و آماده‌‌ی عرضه‌ی رسمی شوند، کاربران با مشکل کمتری مواجه شوند؛ بنابراین، شرکت‌های نرم‌افزاری باید سریع‌تر برنامه‌هایشان را با تراشه‌های جدید بهینه کنند.

پشتیبانی رسمی از تراشه‌های اپل سیلیکون به وان‌درایو این امکان را می‌دهد که در جدیدترین دستگاه‌های اپل سریع‌تر اجرا شود؛ زیرا کاربر دیگر به گذر از لایه ترجمه‌گر روزتا ۲ اپل نیازی نخواهد داشت. کاربران برای دریافت نسخه‌ی جدید باید در برنامه آفیس اینسایدر یا ویندوز اینسایدر عضو باشند.

برای دریافت نسخه‌ی یادشده، کاربران باید روی نماد OneDrive در نوار منو مک‌اواس کلیک و مسیر Help & Settings -> Preferences را دنبال کنند. سپس باید روی تب About کلیک و در بخش «About Microsoft OneDrive»، کادر را انتخاب کنند تا به پیش‌نمایش OneDrive Insiders بپیوندند. درنهایت در بخش Pre-release builds، گزینه‌ی Get Apple silicon build را انتخاب کنند.

اعلام پشتیبانی بومی وان‌درایو از تراشه‌های اپل در حالی است که اخیرا دراپ‌باکس (Dropbox) نیز اعلام کرده که مشغول کار روی کلاینت همگام‌سازی بومی خود برای مک‌های M1 است و از قرار معلوم سال آینده منتشر می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات