تاریخچه‌ی مرورگر اج با جستجوی ویندوز یکپارچه می‌شود

دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌زودی سوابق مرور و جستجو‌های اخیر در مرورگر اج در بخش جستجوی ویندوز نمایش داده خواهند شد.
تبلیغات

به‌گزارش Windows Latest، مایکروسافت تصمیم دارد که تاریخچه‌ی مرورگر اج و جستجوهای انجام شده در این مرورگر را با بخش جستجوی ویندوز یکپارچه کند. ازاین‌رو اگر از رابط جستجوی ویندوز ۱۰ یا ۱۱ استفاده می‌کنید، در آینده می‌توانید سوابق مرورگر خود را مشاهده کرده و به‌طور مستقیم برگه‌های باز‌شده‌ی قبلی را از این بخش باز کنید.

مایکروسافت آزمایش این قابلیت را با تعدادی از کاربران که نسخه‌ی Edge Canary 88 را نصب کرده‌اند، آغاز کرده است. البته نمی‌توان انتظار داشت که این ویژگی برای همه‌ی افراد سودمند باشد چراکه ممکن است بیشتر کاربران آن را عامل حواس‌پرتی یا شلوغ شدن رابط جستجوی ویندوز بدانند. خوشبختانه می‌توان این قابلیت که «اشتراک‌گذاری داده‌های مرور با دیگر ویژگی‌های ویندوز» نامیده شده است را از بخش Profiles در تنظیمات غیرفعال کرد.

غیرفعال کردن یکپارچه سازی تاریخچه مرورگر اج در بخش جستجوی ویندوز

قابلیت دیگری که مدت‌ها در دست توسعه بوده و برای کاربران کروم نیز بسیار آشناست، امکان جستجوی برگه‌های فعال است. اگرچه مایکروسافت افزوده‌شدن آن را به‌طور رسمی تأیید نمی‌کند ولی شنیده‌ها حاکی از آن است که ویژگی مذکور به‌صورت تصادفی برای برخی از کاربران نسخه‌ی Canary فعال شده است. این ویژگی که برای اولین بار در ماه آگوست مشاهده شد و تنها از طریق فلگ‌های آزمایشی اج یا خط فرمان فعال می‌شد، اکنون یک قدم به انتشار عمومی نزدیک‌تر شده و به‌طور پیش‌فرض فعال می‌شود اما به‌نظر می‌رسد هنوز در مراحل آزمایشی به‌سر می‌برد چراکه تعداد اندکی از کاربران آن را مشاهده کرده‌اند.

مایکروسافت سعی دارد با بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش بهره‌وری مرورگر خود، نظر تعداد بیشتری از کاربران مرورگرهای رقیب را به خود جلب کند ازاین‌رو این اقدام مایکروسافت برای یکپارچه کردن بخش جستجو با داده‌های مرورگر اج احتمالا محدود به موارد بالا نخواهد بود و احتمال می‌رود که در به‌روزرسانی‌های آینده، شاهد یکپارچگی عمیق‌تری میان ویندوز و سایر بخش‌های مرورگر اج مانند نشانک‌ها و برگه‌های اخیرا بازدید شده باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات