گوگل مکان نوار جست‌وجوی اپ خود را برای سازگاری با دیگر اپلیکیشن‌ها تغییر داد

یک‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل برای تطابق بیشتر با اپلیکیشن‌های دیگر، مکان نوار جست‌وجوی اپ خود را به بالای صفحه تغییر داد.
تبلیغات

گوگل در حال آزمایش طراحی‌های جدیدی برای اپ خود است؛ به‌همین‌دلیل، اخیرا شاهد تغییر جایگاه نوار جست‌وجو به بالای صفحه بوده‌ایم. این نوع قرارگیری نوار جست‌وجو به دیگر اپلیکیشن‌های اول شخص شباهت دارد؛ اما درمقایسه‌با آنچه در سالیان گذشته در اپ گوگل دیدیم، متفاوت است.

به‌گزارش 9to5google، در این آزمایش شاهد هستیم که نوار جست‌وجو با طراحی قرص‌شکل آن در بالای لوگو گوگل قرار گرفته است. در این فرایند، گوگل دکمه‌ی وضعیت آب‌وهوا و دما را از بالای سمت چپ حذف کرده است. همچنین، عکس نمایه‌ی شما اکنون بخشی از نوار جست‌وجو شده است. بدین‌ترتیب، طرح کلی اپ گوگل با دیگر اپلیکیشن‌ها مطابقت پیدا کرده است.

نوار جستجوی گوگل در باای صفحه

به‌عنوان بخشی از فرایند یکپارچه‌سازی، اکنون می‌توانید برای جابه‌جایی بین حساب‌ها آواتار خود را به‌سمت پایین بکشید. در سمت چپ نمایه نیز، نماد میکروفون و لنز دوربین دیده می‌شوند. باید به این نکته اشاره کرد که هنوز هیچ تغییری در طراحی صفحات جست‌وجو اعمال نشده است و همچنان لوگو و آواتاری کوچک در نوار بعد از آن مشاهده می‌شود.

ازآنجاکه اکنون نوار جست‌وجو اولین چیزی است که پس از باز‌شدن اپ با آن ارتباط داریم، طراحی جدید باعث ایجاد یکپارچگی طراحی با اپلیکیشن‌های جیمیل و گوگل‌پلی می‌شود. مدت‌ها بود که گوگل نوار جست‌وجو را زیر لوگو خود قرار داده است و این تغییر جذاب به‌نظر می‌رسد.

تغییرات جدید اولین‌بار پنجشنبه گذشته در گوشی هوشمند اندرویدی مشاهده شد؛ البته اکنون چند طرح مختلف در حال آزمایش هستند و در‌نهایت هر‌کدام که بتواند نظر مثبت بیشتری به‌دست آورد، نهایی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات