یوتیوب در حال امتحان طراحی سازگار با Material You برای اپ اندرویدی خود است

چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب برای سازگاری با Material You، طراحی دکمه‌های اپلیکیشن پلتفرم خود در اندروید را تغییر می‌دهد.
تبلیغات

انتظار می‌رود اپلیکیشنی به محبوبیت یوتیوب از طراحی ثابت استفاده کند؛ اما این‌طور نیست. گوگل دائما در حال تغییر‌دادن رابط کاربری اپ یوتیوب است و آن را با ویژگی‌های جدیدی که برای شرکت‌ مهم شده‌اند، سازگار می‌کند. این تغییرات گزینه‌های مختلفی را دربر می‌گیرند که از ویدئوهای کوتاه به سبک تیک‌تاک تا امکان پرداخت مستقیم به تولیدکننده‌ی محتوا را شامل می‌شوند.

به‌گزارش اندروید پلیس، یوتیوب هنوز تغییر Material You را دریافت نکرده است؛ اما به‌تازگی طراحی جدیدی از دکمه‌های در حال آزمایش آن در اندروید منتشر شده که به ما می‌گوید تا آن روز زمان زیادی باقی نمانده است.

به‌گفته‌ی گروه تلگرامی Google News‌، یوتیوب به ردیف دکمه‌های زیر ویدئوها ظاهری کاملا جدید می‌دهد که مستقیما از دستورالعمل‌های Material Design 3 اکتبر گرفته شده است.

طراحی جدید یوتیوب

(طراحی جدید دکمه‌ها در سمت چپ و طراحی قدیمی آن‌ها در تصویر سمت راست دیده می‌شود)

اگرچه آیکون‌هایی که با خط کشیده شده‌اند، هنوز در طراحی جدید وجود دارند، اکنون آن‌ها با حباب‌هایی احاطه شده‌اند. همچنین، اگر به اسکرین‌شات منتشر‌شده دقت کنید، متوجه می‌شوید گزینه‌ی لایک و دیسلایک که به‌تازگی اعداد آن از دید عموم پنهان شده است، در حبابی مشترک قرار دارند و میان آن‌ها خطی برای جداسازی کشیده شده است.

در‌حال‌حاضر، نتیجه‌ی حاصل‌شده از طراحی جدید کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا ارتفاع این بخش کاهش پیدا کرده است، بدون آنکه اطلاعات موجود در آن فشرده شوند. نکته‌‌ی عجیب این است که یوتیوب در طراحی جدیدش کاری نکرده که دیگر به اسکرول‌کردن میان دکمه‌های موجود در نوار مذکور نیازی نباشد.

درواقع، اکنون این بخش طولانی‌تر شده و به‌جای اینکه متن هر دکمه زیر آن باشد، در‌کنارش قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد این ایراد بیش‌ از همه‌چیز به محدودیت Material Design 3 مربوط باشد. اگر قرار بود یوتیوب در طراحی فعلی‌اش از حباب استفاده کند، شکل آن باید دایره‌ای می‌بود تا بتواند دکمه و متن زیر آن را در‌بر گیرد؛ اما اکنون حباب‌های قرصی‌شکل را شاهد هستیم که در بیشترِ اپ‌های به‌روز‌شده‌ی گوگل دیده می‌شوند.

طراحی جدید به ما نشان می‌دهد که ممکن است یوتیوب از Material You پشتیبانی کند؛ البته ممکن است اپ مذکور فقط به برخی از نشانه‌های اولیه‌ی طراحی MD3 پایبند باشد و بقیه را نادیده بگیرد. هنوز مشخص نیست که طراحی جدید دکمه‌های زیر ویدئو یوتیوب چه زمانی در‌دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ اما به‌نظر نمی‌رسد تا آن روز فاصله‌ی زیادی داشته باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات