با Street View گوگل مپس در زمان سفر کنید

دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
قابلیت Street View گوگل مپس راهی عالی برای یافتن آدرس‌ها، گشت‌و‌گذار مجازی در خیابان‌ها از دید کاربر محسوب می‌شود؛ سفر در زمان یکی دیگر از کاربرد‌های این قابلیت است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.
تبلیغات

گوگل داده‌های مربوط به قابلیت Street View خود را هر چند سال یک بار در برخی از مناطق به روز می‌کند، اما تصاویر قدیمی‌تر را همچنان در نسخه دسکتاپ گوگل مپس نگه می‌دارد. در ادامه نحوه کار با این قابلیت برای مشاهده تصاویر قدیمی گوگل در برخی از مناطق را معرفی می‌کنیم؛ از این گزینه روی پلتفرم گوشی گوگل مپس نمی‌توان استفاده کرد.

نحوه مشاهده تصاویر قدیمی Street view

در ابتدا برای استفاده از قابلیت Street View، روی آدمک زرد رنگی که در پایین صفحه گوگل مپس سمت راست قرار دارد کلیک کرده، آن را روی قسمت مورد نظر نقشه می‌کشیم و رها می‌کنیم.

ساختمان فِلَت‌آیرن - نیویورک

همچنین می‌توانید از ابتدا به مکان مورد نظر خود بروید و سپس آدمک را جابه‌جا کنید.

در این مرحله در صورت موجود بودن تصاویر قدیمی‌تر Street view، از قسمت گوشه بالا سمت چپ گوگل مپس آیکون ساعت را انتخاب کنید و با حرکت بین زمان‌های مختلف، تصاویر گرفته شده مربوط به هر سال را انتخاب کنید.

ساختمان فِلَت‌آیرن - نیویورک - سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸)

برای نمایش بزرگتر تصاویر سال‌های مختلف در گوگل مپس روی نوار زمان کلیک کرده تا آن‌ها را به صورت تمام صفحه ببینید.

ساختمان فِلَت‌آیرن - نیویورک - سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰)

با انتخاب آخرین نقطه سمت راست روی نوار زمان و کلیک روی تصویر آن می‌توانید دوباره به زمان حال برگردید.

گوگل مپس دائما در حال گسترش داده‌های مربوط به سرویس Street View است؛ این سرویس بسته به محل زندگی شما عملکرد متفاوتی دارد و در برخی از مناطق نیز پوشش بهتری ارائه می‌دهد؛ برای مثال داده‌های مربوط به قابلیت Street View، در خیابا‌ن‌های اطراف مانتین ویو ایالت کالیفرنیا که ساختمان اصلی گوگل قرار دارد، به سال ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) یا همان زمان راه‌اندازی این سرویس برمی‌گردد.

بعد از این تاریخ تصاویر شهر‌ها و خیابان‌های بیشتری به Street View اضافه شدند، اما تصاویر اضافه شده در سال‌های ۲۰۰۷ (۱۳۸۶) تا ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) عموما تصاویری با کیفیت پایین‌تری نسبت به باقی تصاویر هستند.

گوگل مپس علاوه بر فراهم کردن قابلیت سفر در زمان، منبعی شگفت‌انگیز برای برنامه‌ریزی سفرهای جاده‌‌ای با مقصد‌های متعدد یا گشت‌و‌گذار شهری نیز محسوب می‌شود و امکانات زیادی برای فعالیت‌های روزانه کاربران فراهم می‌کند.

شما تا به حال تجربه استفاده از سرویس Street View گوگل مپس و تماشای تصاویر قدیمی مناطق مختلف را داشته‌اید؟ این قابلیت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات