پشتیبانی از جلوه‌های گرافیکی ویندوز ۱۱ در آخرین آپدیت مایکروسافت آفیس برای اعضای اینسایدر

شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در آخرین به‌روزرسانی آفیس برای اعضای اینسایدر آن‌را به جلوه‌ی گرافیکی Mica مزین کرده است.
تبلیغات

Mica، نام یکی از اِلِمان‌های بصری طراحی‌شده توسط مایکروسافت در زبان طراحی جدید ویندوز ۱۱ و اپلیکیشن‌ها است. این المان، طرح و رنگ تصویر زمینه‌ی ویندوز را به صورت یک جلوه‌ی مات در بخش‌های مختلف اپلیکیشن‌های سازگار با این جلوه‌ی گرافیکی مانند پس‌زمینه یا نوارابزار بازنشر می‌دهد. مایکروسافت به‌مرور در حال سازگارکردن برنامه‌های خود با المان‌های گرافیکی ویندوز ۱۱ است. اکنون نوبت به آفیس رسیده است.

به‌گزارش ویندوز سنترال، یکی از کاربران اینسایدر حلقه‌ی بتای مایکروسافت آفیس در آخرین آپدیت آن متوجه این تغییر گرافیکی شده و اسکرین‌شاتی از نرم‌افزار ورد با پشتیبانی از جلوه‌ی Mica را در ردیت منتشر کرده است.

این جلوه‌ی گرافیکی مشابه‌ جلوه‌ی Acrylic است با این تفاوت که از منابع کمتری استفاده کرده و سخت‌افزار را کمتر درگیر پردازش آن می‌کند چراکه در جلوه‌ی Acrylic هرچیزی پشت پنجره‌ی اپلیکیشن‌ها باشد (مثلا رابط گرافیکی برنامه‌های دیگر) مات می‌شود اما در این حالت حتی اگر پنجره‌ی برنامه‌ی دیگری در پشت پنجره‌ی فعال قرار داشته باشد بازهم رنگ و طرح تصویر زمینه‌ی دسکتاپ درآن به صورت مات نشر پیدا می‌کند. این جلوه را می‌توان در برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۱ مانند فایل اکسپلورر و تنظیمات مشاهده کرد.

مایکروسافت جلوه‌ی Mica را این گونه توصیف کرده است:

Mica یک جلوه‌ی مات و پویا است که ترکیبی از تم (رنگ) و تصویر زمینه‌ی دسکتاپ را در پس‌زمینه‌ی پنجره‌ها به تصویر می‌کشد. شما می‌توانید از Mica در پس‌زمینه‌ی برنامه‌های خود استفاده کنید تا کاربران را به وجد آورده و سلسله مراتب بصری ایجاد کنید. Mica با افزایش شفافیت پنجره‌ی فعال، به بهره‌وری کمک می‌کند و به‌طور خاص عملکرد برنامه‌ها را در اولویت قرار می‌دهد چراکه تنها یک‌بار از تصویر زمینه نمونه‌برداری می‌کند تا تجسم آن را به‌وجود آورد.

اضافه‌شدن جلوه‌ی Mica بخشی از فرایند بازطراحی رابط کاربری مایکروسافت آفیس است و احتمالا سایر بخش‌های دیگر مانند منوی فایل نیز در به‌روزرسانی‌های آینده دستخوش تغییرات بصری خواهند شد. این جلوه هنوز برای همه‌ی کاربران اینسایدر آفیس فعال نشده و به صورت تدریجی فعال خواهد شد، از این‌رو کاربران اینسایدر هم باید برای فعال‌شدن تغییرات ظاهری جدید باید مدت بیشتری به انتظار بنشینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات