گوگل پشتیبانی از مروگر کروم در ویندوز ۷ را مجددا تمدید کرد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل باردیگر پشتیبانی از گوگل کروم در ویندوز ۷ را تمدید کرد. پشتیبانی از این مرورگر قرار بود ۲۵ دی‌ ۱۴۰۰ خاتمه یابد.
تبلیغات

درحالی‌که نزدیک به دو سال از تصمیم مایکروسافت برای خاتمه‌دادن به ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های امنیتی برای کاربران خانگی ویندوز ۷ می‌گذرد، هنوز تعداد کثیری از کاربران این سیستم‌عامل همچنان به استفاده از آن ادامه می‌دهند و از نرم‌افزار‌های روزمره در آن استفاده می‌کنند. گوگل کروم به‌عنوان یکی از ابزارهایی که بسیاری از کاربران دسکتاپ و موبایل با آن سروکار دارند، همچنان در ویندوز ۷ کاربران زیادی دارد.

با اعلام خبر پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ در ۲۵ دی ۱۳۹۸، گوگل نیز اعلام کرد که پشتیبانی از مرورگر خود در ویندوز ۷ را تا ۲۵ تیر ۱۴۰۰، یعنی ۱۸ ماه پس از تاریخ اعلام‌شده‌ی مایکروسافت ادامه می‌دهد و حتی برای دومین‌بار، شش ماه دیگر نیز آن را تمدید کرد، بدین‌ترتیب اتمام پشتیبانی از مرورگر کروم تا ۲۵ دی ۱۴۰۰ به‌تعویق افتاد.

گوگل این مهلت را به این دلیل تمدید کرده بود تا رایانه‌های سازمانی که ویندوز ۷ را اجرا می‌کنند، فرصت کافی برای ارتقا به ویندوز ۱۰ را داشته باشند؛ چراکه به‌گفته‌ی این شرکت، تا نوامبر ۲۰۲۰، از آمار کل شرکت‌هایی که برای ارتقا به ویندوز ۱۰ برنامه‌ریزی کرده بودند، حدود ۲۱ درصد هنوز درگیر فرایند ارتقا‌ی رایانه‌های خود به ویندوز ۱۰ بودند؛ البته مشکلات مربوط به دنیاگیری ویروس کووید-۱۹ را نیز نباید فراموش کرد که مزید بر این علت شدند.

اکنون گوگل این مهلت را برای بار سوم تمدید و اعلام کرده است که به پشتیبانی از مرورگر خود تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳ (۲۵ دی ۱۴۰۱) ادامه خواهد داد و کاربران تا این روز می‌توانند روی دریافت آپدیت‌های امنیتی‌فوریتی و پایداری حساب باز کنند.

این تمدید مهلت بدین‌معنی است که کاربران ویندوز ۷ حدودا دو سال بیشتر از ضرب‌الاجل اولیه‌ی گوگل برای پایان‌دادن به پشتیبانی از کروم در این سیستم‌عامل فرصت خواهند داشت. دلیل این تمدید مهلت مجدد هنوز اعلام نشده و آمار جدیدی هم از گوگل انتشار نیافته است؛ اما می‌توان حدس زد که هنوز کاربران بسیاری به ویندوز ۷ وفادار مانده‌اند و قصد ندارند آن را ارتقا دهند.

مقاله‌‌ی مرتبط:

اکنون تاریخ اعلام‌شده‌ی جدید گوگل با آخرین تاریخ اعلام‌شده‌ی مایکروسافت برای دریافت آپدیت‌های قابل‌تمدید ویندوز ۷ (ESU) هم‌زمان شده است. پس از اتمام پشتیبانی رسمی ویندوز ۷، مایکروسافت بسته‌های به‌روزرسانی ویژه‌ای را برای رایانه‌های سازمان‌هایی معرفی کرد که امکان ارتقا به ویندوز‌های جدیدتر را نداشتند تا بتوانند از آسیب‌پذیری‌های امنیتی محفوظ بمانند.

سرپرستان رایانه‌های سازمانی برای دریافت این بسته‌ها باید آن‌ها را بخرند. این رویه سه‌ سال ادامه خواهد یافت و بعد از ۲۰ دی ۱۴۰۱ هیچ‌گونه آپدیتی برای ویندوز ۷ منتشر نخواهد شد. براساس آخرین آمار وب‌سایت Statcounter، ویندوز ۷ سهمی ۶٫۹ درصدی از بازار رایانه‌های دسکتاپ در آمریکا و ۱۳٫۵ درصدی از بازار جهانی را دراختیار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات