امکان پیش‌نمایش لینک اینستاگرام سرانجام به توییتر بازگشت

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تقریبا یک دهه از حذف امکان پیش‌نمایش لینک‌های اینستاگرام در توییتر گذشته است و حالا این قابلیت پس از سال‌ها دوباره به توییتر اضافه شده است.
تبلیغات

از سال ۲۰۱۲ تاکنون، توییت‌هایی که حاوی پیوند به صفحات و پست‌های اینستاگرام بود، فقط آدرس آن لینک را نشان می‌داد. اکنون امکان مشاهده‌ی پیش‌نمایشی کوچک از پیوندهای اینستاگرام در توییت‌ها فراهم شده است. بدین‌ترتیب کاربران پیش از کلیک روی پیوند موردنظر، می‌توانند تصمیم آگاهانه‌تری در این مورد بگیرند و یک پیش‌نمایش اولیه از صفحه‌ی مقصد مشاهده کنند.

به‌گزارش دیجیتال ترندز، این ویژگی در نسخه‌ی اندروید و آی‌اواس و همچنین نسخه‌ی تحت‌وب توییتر کار می‌کند. اینستاگرام در توییتی با اعلام این تغییر گفت:

آن‌ها گفتند که این تغییر هرگز رخ نخواهد داد... پیش‌نمایش لینک‌های اینستاگرام در توییتر از امروز فعال شده است.اکنون وقتی پیوند اینستاگرام را در توییتر به‌اشتراک بگذارید، پیش‌نمایشی از آن پست در توییت شما ظاهر خواهد شد.اینستاگرام (instagram@) ۳ نوامبر ۲۰۲۱

توییتر همچنین این قابلیت جدید را در حساب پشتیبانی خود برجسته کرد و گفت:

اگر می‌خواهید آخرین پست اینستاگرام خود را در تایم‌لاین توییتر نیز به‌اشتراک بگذارید، شانس به‌ شما روی آورده است؛ زیرا اکنون وقتی پیوند پست IG TV را در توییتی به‌اشتراک می‌گذارید، یک کارت به‌عنوان پیش‌نمایشی از محتوای پیوند نشان داده خواهد شد.این قابلیت در اندروید و آی‌اواس و نسخه‌ی وب دردسترس است.پشتیبانی توییتر (@TwitterSupport) ۳ نوامبر ۲۰۲۱

فعال‌کردن این قابلیت احتمالا برای توییتر منافعی به‌‌ارمغان خواهد آورد؛ زیرا این اقدام باعث خواهد شد کاربران این پلتفرم اجتماعی برای مرور محتوای پیوند‌ها، کمتر به اینستاگرام مراجعه کنند و همچنان به فعالیت خود در توییتر ادامه دهند.

با‌‌‌توجه‌‌به اینکه این‌روزها توییتر به میزبان انواع مختلفی از رسانه‌ها تبدیل شده است، به‌نظر می‌رسد اینستاگرام سرانجام به این ایده رسیده که بهتر است به‌جای لینکی ساده از تصویر پیش‌نمایش بهره ببرد و بدین‌ترتیب تصمیم خود برای حذف پیش‌نمایش پیوندها در سال ۲۰۱۲ را معکوس کند.

هنوز مشخص نیست که چرا اینستاگرام دوباره قابلیت پیش‌نمایش پیوندها را در توییتر فعال کرده است. در خبرهای دیگر مرتبط با شبکه‌ی اجتماعی توییتر اعلام شده است که این پلتفرم به‌تازگی امکان جابه‌جایی بین «آخرین توییت‌ها» که پست‌ها را به‌ترتیب زمانی نشان می‌دهد و بخش «خانه» که فهرستی از توییت‌ها را نمایش می‌دهد، برای کاربران آی‌اواس و‌ به‌زودی برای اندروید و وب آسان‌تر کرده است.

پیش‌از‌این برای جابه‌جا‌شدن بین دو بخش یاد‌شده، کاربران باید ابتدا روی نماد ستاره در بالای صفحه‌نمایش کلیک و سپس گزینه‌ی «آخرین» یا «خانه» را انتخاب می‌کردند؛ اما حالا این دو گزینه به‌عنوان سربرگ در بالای نمایشگر ظاهر می‌شوند که امکان جابه‌جایی سریع‌تر را دردسترس کاربران قرار داده است.

نظر شما درمورد قابلیت پیش‌نمایش پیوندهای اینستاگرام در توییتر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات