لینکدین به‌زودی در چین غیرفعال می‌شود

پنج‌شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد نسخه محلی لینکدین چین را غیرفعال کند.
تبلیغات

مایکروسافت صبح امروز اعلام کرد که نسخه محلی لینکدین برای چین که از سال ۲۰۱۴ در این کشور فعال بود، تعطیل می‌کند. این اقدام پس از افزایش ادعاهای دانشگاهیان و خبرنگاران مبنی‌بر دریافت اعلاناتی درباره مسدود شدن پروفایل آن‌ها در این سرویس انجام می‌شود. پیش‌تر گزارشی نیز وال استریت ژورنال درباره این موضوع منتشر شده بود.

به گزارش ورج، مایکروسافت در پست وبلاگ خود درباره این اقدام توضیحاتی ارائه کرد و گفت برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک محصول مستقل جدید تنها برای چین به نام InJobs در سر دارد؛ البته این شرکت به‌طور مستقیم به گزارش‌های منتشر شده درباره این موضوع اشاره نکرده است. در عوض مایکروسافت می‌گوید:

درحالی‌که ما در کمک به اعضای چینی در یافتن شغل و فرصت‌های اقتصادی موفق بوده‌ایم، در جنبه‌های اجتماعی مربوط به اشتراک‌گذاری و مطلع بودن از شرایط کاربران، میزان موفقیت مشابهی را به دست نیاورده‌ایم. همچنین در چین با یک محیط عملیاتی چالش برانگیزتر و الزامات انطباق بیشتر روبه‌رو هستیم.

امروز، وال استریت ژورنال گزارش داد که دولت چین به مایکروسافت دستور داد محتوای خود را در ماه مارس و با مهلت ۳۰ روزه بهتر تنظیم کند.

گفتنی است سال گذشته هنگامی که دولت ترامپ تلاش کرد تا خرید تیک‌تاک مایکروسافت را ترتیب دهد، مدیرعامل ساتیا نادلا این اقدام را «عجیب‌ترین پروژه‌ای که تا به حال روی آن کار کرده‌ام» خواند. در این میان، قدرت نرم فوق‌العاده این شرکت در کشور مذکور، ویژگی‌ای بود که امکان‌پذیری این معامله را افزایش داد. به غیر از سیستم بازبینی GitHub و آمازون، لینکدین تنها پلتفرم متعلق به کشور خارجی محسوب می‌شد که مجاز به میزبانی محتوای تولید شده توسط کاربران چینی بود.

توییتر و فیسبوک از سال ۲۰۰۹ در چین مسدود شده‌اند، درحالی‌که گوگل در سال ۲۰۱۰ عملیات جست‌وجوی خود را از سرزمین اصلی چین به هنگ کنگ منتقل کرده است. در همین حال، نسخه سفارشی ویندوز ۱۰ را در چین ارائه کرده است. دولت این کشور غول‌های فناوری را تا حدی سرکوب می‌کند که حوزه‌هایی از جمله بازی، رمزارزها و موارد دیگر تحت تأثیر قرار می‌گیرند و ظاهرا این بار درخواست‌های آن از آستانه مشخص شده مایکروسافت برای مواردی که می‌تواند در لینکدین تغییر دهد عبور کرده است. اپل نیز تاحدودی بدون محدودیت به فعالیت خود در چین ادامه می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات