تمجید دولت انگلستان از ابزارهای ایمنی کودک اپل

جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پریتی پاتل، وزیر کشور انگلستان، اخیرا در مقاله‌ای با محوریت حمایت از کودکان، ویژگی‌های نظارت بر انتشار تصاویر CSAM اپل را بسیار حائز اهمیت توصیف کرده است.
تبلیغات

چندی پیش اپل از ویژگی‌های جنجالی ایمنی کودکان برای سرویس‌های آنلاین خود با هدف محافظت از کودکان زیر ۱۷ سال در برابر آسیب‌های فضای مجازی و سوءاستفاده‌های احتمالی رونمایی کرد. این ویژگی‌ها درواقع سیاست‌های کلان اپل را شامل می‌شوند و تاکنون موافقان و مخالفان خود را داشته‌اند. از قرار معلوم، دولت انگلستان یکی از حامیان اپل در این زمینه است و به‌تازگی وزیر کشور انگلستان از ویژگی‌های یادشده برای محافظت از افراد جامعه به‌خصوص کودکان تمجید کرده است.

مقاله پاتل که توسط تلگراف و وزارت‌خانه انگلستان منتشر شد و با فراخوانی برای اقدام علیه سوءاستفاده جنسی از کودکان آغاز می‌شود. در مقاله مذکور، پاتل در تلاش برای جلوگیری از انتشار مطالب مربوط به انتشار تصاویر CSAM از کودکان و تأمین امنیت عمومی، شرکا و متحدان بین‌المللی را موظف می‌داند تا از رویکرد انگلستان در قبال شرکت‌های فناوری و درخواست از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای اولویت امنیت عمومی بر منافع، حمایت کنند. وی همچنین از برنامه‌های نظارت CSAM اپل به‌عنوان یک راه حل جدید برای این مشکل نام برد. پاتل در این باره می‌گوید:

‌به‌تازگی اپل اولین قدم را برداشت و اعلام کرد که به‌دنبال راه‌های جدیدی برای جلوگیری از سوء‌استفاده وحشتناک و غیراخلاقی در سرویس‌هایش است. اپل اعلام کرد که فناوری فیلترینگ سوءاستفاده جنسی از کودکان آن‌ها دارای نرخ خطای محاسباتی یک در یک تریلیون است. این بدان معنا است که از حریم خصوصی کاربران مشروع محافظت می‌شود؛ درحالی‌که مجموعه‌های عظیمی از مواد شدید CSAM کودکان را نیز در بر می‌گیرد.

بااین‌حال، تلاش گسترده پاتل شامل دسترسی نیروی‌های نظامی به ارتباطات مورد اعتماد است که رویکردی کاملا متضاد با شعار شرکت اپل در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران محسوب می‌شود. در رویدکرد دولت، رمزگذاری سرتاسری که قبلا توسط پیام‌های اپل و انواع پلتفرم‌های ارتباطی محبوب استفاده می‌شد، به‌طور خاص به‌عنوان یک اسپکتر (آسیب‌پذیری امنیتی) مورد هدف قرار می‌گیرند.

دیدگاه پاتل نشان می‌دهد که انگلستان نیز مانند اغلب دولت‌ها، مخالف سیستم‌های پیام‌رسانی ذاتاً امن است و بیان می‌کند که این فناوری اطلاعات حیاتی را که می‌تواند در تحقیقات پلیس استفاده شود، مبهم و تلاش برای دستگیری مجرمان را پیچیده می‌کند. وی خاطرنشان می‌کند که دولت نمی‌خواهد شهروندان خود را تحت نظر داشته باشد و درواقع، سعی دارد آن‌ها را از جنایات واقعاً شیطانی محافظت کند. وزیر کشور انگلستان با اشاره به برنامه فیسبوک برای فعال کردن رمزگذاری سرتاسری در پیام‌رسانش می‌گوید:

رمزگذاری سرتاسری نباید راه را برای افزایش سوءاستفاده جنسی از کودکان باز کند؛ اما اگر برنامه‌هایی مانند فیسبوک بدون تغییر فناوری رمزگذاری در برنامه‌هایشان پیش بروند، این امر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. اتهامات افراطی از سوی برخی از طرف‌ها مبنی بر این که دولت‌ها واقعا می‌خواهند شهروندان بی‌گناه را زیر نظر بگیرند یا جاسوسی کنند، به‌سادگی واقعیت ندارد. این مربوط به ایمن نگه داشتن آسیب پذیرترین افراد در بین ما و جلوگیری از جنایات واقعاً شیطانی است.

گفتنی است اپل مانند اکثر شرکت‌ها از قوانین و مقررات منطقه‌ای مربوط به درخواست‌های قانونی برای داده‌های کاربر پیروی می‌کند. بااین‌حال، غول دنیای فناوری هموراه در حال توسعه خدمات نرم‌افزاری است که دسترسی شخص ثالث به برخی اطلاعات را غیرممکن می‌سازد. افزون بر این، اپل فناوری‌های مشابهی را نیز برای سخت‌افزارهایش در راه حفاظت کامل از داده‌ها درنظر گرفته است.

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، ابزارهای ایمنی کودک اپل با بازخوردهای منفی مواجه شده‌اند و برخی افراد و سازمان‌ها صراحتا از سیاست‌های اپل در این زمینه انتقاد کرده‌اند. نگرانی‌ها از این است که دولت‌های سرکوبگر آزادی‌ بیان از این سیستم برای منافع خود استفاده کنند و دستگاه‌های تمامی افراد را با استفاده از پوشش شرکت‌های خصوصی برای دور زدن حمایت‌های قانون اساسی به‌ کار بگیرند.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات