انتقال تاریخچه‌ی گفتگوی واتساپ بین iOS و اندروید، برای کاربران گلکسی سامسونگ ممکن شد

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ سرانجام قابلیت انتقال تاریخچه کامل چت بین iOS و اندروید ازطریق کابل را دردسترس قرار داد؛ اما این ویژگی فعلاً دراختیار گوشی‌های گلکسی سامسونگ قرار دارد.
تبلیغات

واتساپ بالاخره ویژگی انتقال تاریخچه چت بین اندروید و iOS را به‌صورت رسمی دردسترس قرار داد تا کاربران بتوانند چت‌های خود را به گوشی جدید منتقل کنند. به گزارش 9to5mac، متأسفانه این ویژگی کاربردی واتساپ فعلاً در انحصار گوشی‌های گلکسی سامسونگ قرار دارد و در حال حاضر نمی‌شود در دیگر دستگاه‌های اندروید از آن استفاده کرد. البته این ویژگی در نهایت برای تمامی کاربران دردسترس قرار خواهد گرفت؛ اما تاریخی برای این موضوع مشخص نشده است. در مجموع انحصاری کردن چنین قابلیت مهمی آن هم در اپلیکیشن پرکاربردی مانند واتساپ منطقی به نظر نمی‌رسد.

در حال حاضر این ویژگی برای انتقال چت‌ها از آیفون به گوشی‌های گلکسی سامسونگ دردسترس است؛ البته واتساپ می‌گوید امکان استفاده از این ویژگی به‌صورت برعکس امکان‌پذیر خواهد شد؛ بنابراین اگر از گوشی‌‎های غیر از گلکسی سامسونگ استفاده می‌کنید، در حال حاضر نمی‌‎توانید از این قابلیت استفاده کنید.

اگر از واتساپ در iOS بکاپ تهیه کنید، این بکاپ در iCloud ذخیره خواهد شد و در گوشی‌های اندرویدی در Google Drive؛ اما با ویژگی جدید واتساپ این محدودیت از میان برداشته شده و انتقال تاریخچه چت‌ها با اتصال کابل Lightning به USB-C فراهم شده است؛ اما مورد عجیب این است که این انتقال ازطریق شبکه WiFi امکان‌پذیر نیست.

انتقال اطلاعات از IOS به واتساپ

روش انتقال چت‌های واتساپ از آیفون به گوشی‌های گلکسی سامسونگ

  • آخرین نسخه اپلیکیشن Samsung SmartSwitch را نصب کنید. اگر شماره‌ نسخه‌ی این اپلیکیشن کمتر از 3.7.22.1 باشد، امکان انتقال وجود ندارد.
  • واتساپ آیفون را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  • روی واتساپ گوشی جدید، از همان شماره واتساپ قبلی استفاده کنید.
  • گوشی اندرویدی شما یا باید نو باشد یا قبل از انجام انتقال چت‌ها، فکتوری ریست شود.

ابتدا باید آیفون را با کابل Lightning به USB-C به گوشی گلکسی سامسونگ متصل کنید. سپس اپلیکیشن Samsung Smart Switch را روی گوشی اندرویدی خود باز و مراحل گفته‌شده را دنبال کنید تا QR Code نمایان شود. QR Code را با آیفون اسکن کنید. در نهایت گزینه‌ی Start را روی آیفون انتخاب کنید تا مراحل انتقال چت‌ها آغاز شود. در نهایت شماره موبایلی که قبلاً روی آیفون بوده است، در گوشی سامسونگ وارد کنید تا به لیست چت‌های منتقل‌شده دسترسی پیدا کنید.

طبق گفته‌ی واتساپ، این شرکت در حال کار روی اضافه کردن این ویژگی به دیگر گوشی‌های اندرویدی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات