قابلیت جدید «یک‌ بار مشاهده» برای همه کاربران واتساپ فعال می‌شود

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ قابلیت «یک‌ بار مشاهده» را دردسترس همه کاربران پیام‌رسان خود قرار می‌دهد؛ قابلیتی که واتساپ مدتی در حال آزمایش نسخه بتای آن بود.
تبلیغات

چندی پیش، خبری منتشر کردیم که از آزمایش قابلیتی جدید به نام «یک بار مشاهده (View Once)» برای بعضی کاربران واتساپ خبر می‌داد. حال گزارشی جدید در فضای مجازی منتشر شده است که از ارائه این ویژگی جدید برای کاربران این پیام‌رسان اطلاع می‌دهد.

به‌گزارش خبرگزاری ورج، واتساپ به‌تازگی قابلیت «یک بار مشاهده» خود را برای کاربرانش فعال کرده که با استفاده از آن، تصاویر یا ویدئوهای موجود در صفحه چت پس از باز‌شدن حذف می‌شوند. هنگام ارسال عکس یا فیلم، با ضربه‌زدن روی دکمه‌ای که با عدد ۱ نمایش داده شده است و در سمت چپ دکمه ارسال قرار دارد، این قابلیت را می‌توانید فعال کنید.

بعد از اینکه گیرنده تصویر یا ویدئو شما را یک‌ بار باز کند، فایل مذکور حذف می‌شود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که فرد گیرنده متوجه می‌شود که پیام ارسالی شما در حالت View Once قرار دارد؛ در‌نتیجه، بهتر است زمانی از آن استفاده کنید که از فرد مقابل مطمئن هستید و می‌دانید از صفحه اسکرین‌شات نمی‌گیرد.

قابلیت یک بار مشاهده واتساپ

مارک زاکربرگ ماه ژوئن تأیید کرده بود که این ویژگی در راه است؛ اما اطلاعات دقیقی از زمان انتشار آن دردسترس نبود. به‌گزارش WaBetaInfo، ویژگی مذکور حدود یک ماه است که در حالت بتا قرار دارد. اینستاگرام، یکی دیگر از شرکت‌های متعلق به فیسبوک، چند سال پیش قابلیت‌های مشابهی برای کاربران خود ارائه داد. واتساپ برای اینکه بتواند موارد استفاده از این قابلیت را نشان دهد، از شرایطی مانند ارسال اطلاعات حساسی مثل رمز وای‌فای استفاده کرده است. مطمئناً بودن این ویژگی در پیام‌رسان بهتر از نبودن آن است.

قابلیت «یک‌ بار مشاهده» می‌تواند دربرابر «پیام‌های ناپدیدشونده» واتساپ که برای حذف اطلاعات به یک هفته زمان نیاز دارد، گزینه بهتری به‌نظر برسد؛ زیرا همان‌طورکه از نام آن مشخص است، گیرنده فقط یک بار می‌تواند فایل را مشاهده کند. این قابلیت از این هفته دردسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات