اپل شبیه‌ساز ویندوز 3.1 را از اپ استور حذف می‌کند

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل قصد دارد به‌زودی برنامه شبیه‌ساز ویندوز ۳.۱ برای آیپد را که با نام iDOS 2 شناخته می‌شود، از اپ‌استور حذف کند. به گفته این شرکت، اپلیکیشن مذکور با دستورالعمل‌های اپ‌استور سازگار نیست.
تبلیغات

شبیه‌ساز ویندوز ۳.۱ برای آیپد با نام iDOS 2 محبوبیت زیادی بین کاربران به دست آورده است؛ اما به نظر می‌رسد اپل در تصمیم خود برای دادن مجوز انتشار به این اپ تجدید نظر کرده است و قصد دارد به‌زودی این امولاتور را از اپ‌استور حذف کند. iDOS 2 به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های کلاسیک ویندوز را روی آیپد اجرا کنند.

طراح iDOS 2، چائوجی لی، اعلام کرده که اپل انتشار آپدیت شبیه‌ساز محبوب MS-DOS برای آیپد را رد کرده است. این شرکت همچنین در پیامی به لی اعلام کرده با ارزیابی‌ مجدد به این نتیجه رسیده است که اپ مذکور با دستورالعمل‌های بررسی اپ‌استور مغایرت دارد؛ چرا که قادر به اجرای کد است و بنابراین می‌تواند بدون نیاز به داشتن لایسنس، محتوا دانلود کند.

لی در وب‌سایت iDOS 2 اعلام کرده است که از ابتدا همه اطلاعات مربوط به قابلیت‌های این امولاتور را در اختیار اپل قرار داده و پس از گرفتن تأییدیه در سپتامبر گذشته، او و کاربران امید این را داشته‌اند که اپل سیاست‌های خود در زمینه مسدود کردن امولاتورها در اپ‌استور را تغییر داده باشد.

مجوز اولیه این شرکت برای اجرای برنامه‌های دلخواه MS-DOS روی iDOS 2 عجیب به نظر می‌رسید؛ اما با  توجه به تغییر موضع اخیر، شاید بتوان گفت اپل در روند ارزیابی اپلیکیشن‌ها سلیقه‌ای و حتی مستبدانه عمل می‌کند. البته فعلاً اپلیکیشن iDOS 2 همچنان در اپ‌استور برای خرید در دسترس است و حتی در صورت حذف شدن توسط اپل، باز هم کاربرانی که آن را روی دستگاه خود نصب کرده‌اند قادر به ادامه استفاده از آن خواهند بود؛ اما دیگر آپدیتی برای آن منتشر نخواهد شد.

به نظر می‌رسد این موضوع به مذاق کاربران خوش نیامده و اعتراضات زیادی به تصمیم اپل در وب‌سایت‌های مختلف صورت گرفته است. معترضان اعتقاد دارند که اپل اجازه نمی‌دهد آن‌ها از اپلیکیشن‌های محبوبشان لذت ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات