اپل به‌روزرسانی مروگر سافاری را برای مک اواس کاتالینا و موهاوی منتشر کرد

سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌روزرسانی مرورگر سافاری را برای کاربران مک‌اواس کاتالینا و موهاوی منتشر کرده است که ظاهراً نواقص امنیتی مهمی را برطرف خواهد کرد.
تبلیغات

اپل شب گذشته همراه با مجموعه به‌روزرسانی سیستم‌عامل‌هایش، نسخه جدیدی از مرورگر سافاری را برای نسخه‌های قدیمی مک‌اواس کاتالینا و مک‌اواس موهاوی منتشر کرد. غول دنیای فناوری جزئیات زیادی از به‌روزرسانی یادشده ارائه نداده است؛ اما احتمالاً این نسخه اصلاحات امنیتی مهمی را شامل می‌شود.

به‌روزرسانی‌های سافاری به‌طور معمول در کنار نسخه‌های جدید میان‌نسلی macOS و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل کامپیوترهای اپل معرفی می‌شود؛ اما Safari 14.1.2 در حالی به‌صورت خودکار منتشر می‌شود که اپل هنوز macOS Big Sur 11.5 را منتشر نکرده است!

برای بارگیری جدیدترین نسخه‌ی مرورگر سافاری در سیستم‌عامل‌های سازگار، کافی است به System Preferences مراجعه و روی بخش Software Update کلیک کنید. اپل اخیرا به‌روزرسانی دیگری نیز برای Safari Technology Preview منتشر کرده که در واقع، نسخه آزمایشی مرورگر سافاری اپل برای macOS و با هدف توسعه‌دهندگان است.

سافاری تکنولوژی پریویو می‌تواند هم‌زمان با مرورگر سافاری اجرا شود و درحالی‌که برای توسعه‌دهندگان طراحی شده است، برای بارگیری نیازی به حساب توسعه‌دهنده ندارد. غول دنیای فناوری نسخه‌ی ۱۲۷ مرورگر یادشده را منتشر کرده که شامل رفع اشکال و بهبود عملکرد برای زبان برنامه‌نویسی CSS، پیمایش، جاوا اسکریپت، WebRTC، قابلیت دسترسی و رندر، WebAPI و... است. نسخه مذکور بر اساس به‌روزرسانی Safari 15 موجود در macOS Monterey ساخته شده و شامل چندین ویژگی جدید سافاری است. در این به‌روزرسانی یک نوار جدید با پشتیبانی از تب‌های گروهی برای سازماندهی بهتر تب‌ها، همراه با پشتیبانی بهتر از افزونه‌های سافاری وجود دارد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات