برنامه Google Authenticator با ویژگی‌های امنیتی جدید برای iOS به‌روز شد

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌روزرسانی جدید Google Authenticator شامل قابلیت‌های جدید امنیتی برای سیستم‌عامل iOS است که به‌موجب آن، کاربران باید قبل از دریافت کد دومرحله‌ای، هویتشان را ازطریق تاچ آی‌دی یا فیس آی‌دی تأیید کنند.
تبلیغات

در پایان سال گذشته، گوگل برنامه Authenticator را با طراحی جدید و پشتیبانی از حالت تاریک و نیز انتقال و مدیریت چندین حساب به‌روز کرد. اکنون گوگل با به‌روزرسانی جدید، برنامه دریافت کد تأیید دومرحله‌ای را در iOS به قابلیت‌های امنیتی بیشتری مجهز کرده است که امکان تأیید هویت کاربر ازطریق فیس آ‌ی‌دی و تاچ آی‌دی را فراهم می‌کند.

درواقع، نسخه جدید به کاربران امکان می‌دهد قبل از نشان‌دادن فهرست کدهای دومرحله‌ای، ازطریق اثرانگشت یا تشخیص چهره احراز هویت و درصورت تأیید هویتشان، کد را دریافت کنند. قابلیت مذکور پیش‌تر در سایر برنامه‌های این شرکت نظیر گوگل درایو و گوگل فی ارائه می‌شد. به‌روزرسانی جدید شامل سه ویژگی زیر است:

  • امکان انتقال حساب‌های بیشتر به دستگاه‌های دیگر
  • توانایی پیداکردن سریع حساب‌ها ازطریق نوار جست‌وجو جدید
  • قابلیت جدید حریم خصوصی برای دریافت کد تأیید

به‌طورکلی، کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات، از منو پاپ‌آپ می‌توانند تعیین کنند که به احراز هویت بلافاصله بعد از ۱۰ ثانیه یا ۱ دقیقه یا ۱۰ دقیقه نیاز باشد. گفتنی است فیس آی‌دی و تاچ آی‌دی قبلا تنها قبل از انتقال حساب از Google Authenticator موردنیاز بود.

دراین‌میان، گوگل ویژگی انتقال مفید حساب را هنگام تنظیم دستگاه‌های جدید به بیش از ۱۰ حساب در هر تولید کد QR گسترش داده است که می‌تواند قابلیت مفیدی برای افرادی باشد که حساب‌های آنلاین بسیاری مدیریت می‌کنند. افزون‌براین، برنامه یادشده اکنون نوار جست‌وجوی ساده‌ای در بالای صفحه برای دسترسی سریع به حساب‌ها دارد. جالب است بدانید این قابلیت هنوز در نسخه اندرویدی ارائه نشده است.

برای مطالعه تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات