امکان برقراری تماس تصویری گروهی به تلگرام اضافه شد

شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
تلگرام با انتشار نسخه‌ی جدید اپلیکیشن خود به کاربران اجازه می‌دهد چت تصویری گروهی برگزار کنند و حتی امکان اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش داشته باشند.
تبلیغات

سال گذشته‌ی میلادی مسئولان تلگرام وعده دادند ویژگی چت تصویری گروهی به اپلیکیشن تلگرام اضافه خواهد شد؛ قابلیی که بسیاری از کاربران خواستار اضافه شدن آن بودند. به گزارش Engadget، آخرین نسخه‌ی تلگرام برای iOS، اندروید و دسکتاپ، شامل ویژگی چت تصویری گروهی می‌شود و کاربران می‌توانند چت صوتی خود را به چت تصویری تبدیل کنند.

چت تصویری گروهی امکان تبدیل شدن به کنفرانس نیز دارد؛ به حالتی که مدیر برگزارکننده‌ی چت می‌تواند تصویر کاربری را در مرکز قرار بدهد تا تصویر وی از سایر شرکت‌کنندگان بزرگ‌تر نشان داده شود. همچنین امکان ارائه‌ی محتوا یا پرزنتیشن از طریق استفاده از حالت اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش وجود دارد تا کاربر بتواند برای مثال محتوای PDF را با شرکت‌کنندگان در چت تصویری گروهی مرور کند.

نسخه‌ای که منتشر شده از محدودیت‌هایی نیز برخوردار است؛ برای مثال تنها ۳۰ نفر اولی که در چت صوتی شرکت کرده‌اند به چت تصویری گروهی اضافه می‌شوند. البته تلگرام وعده داده است که تعداد افراد مشارکت‌کننده در چت تصویری گروهی را افزایش می‌دهد تا امکان برگزاری کنفرانس تصویری با اعضای بیشتر از ۳۰ نفر وجود داشته باشد. در حال حاضر محدودیتی از نظر دستگاه مورد استفاده وجود ندارد و کاربران می‌توانند در گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ یا رایانه‌ی شخصی به چت تصویری گروهی بپردازند.

البته در دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، اطلاعات بیشتری برای کاربران نمایش داده می‌شود؛ برای مثال، صفحه به دو قسمت تقسیم می‌شود و کاربر می‌تواند در بخشی از صفحه، فهرستی از تمامی اعضای شرکت‌کننده در چت تصویری مشاهده کند.

تلگرام برخلاف رقبای خود کمی دیرتر به اضافه کردن قابلیت چت تصویری گروهی اقدام کرد. انتظار می‌رفت در اواخر سال ۲۰۲۰ ویژگی مورد نظر به اپلیکیشن تلگرام افزوده شود؛ اما سران تلگرام تصمیم گرفتند اضافه شدن چت تصویری گروهی تا سال ۲۰۲۱ به تأخیر بیفتد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات