اینستاگرام امکان ویرایش و ارسال پست در نسخه دسکتاپ را آزمایش می‌کند

جمعه ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی است که کاربران می‌توانند توسط آن و از طریق نسخه دسکتاپ، پست خود را ویرایش و ارسال کنند.
تبلیغات

تاکنون شبکه‌های اجتماعی مختلفی توسعه ‌یافته‌اند و اینستاگرام یکی از محبوب‌‌ترین‌ و معروف‌ترین گزینه‌های موجود است. روزانه افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند و این شبکه اجتماعی به‌سرعت به‌روز می‌شود تا بتواند نیازهای کاربران خود را رفع کند. اما نسخه وب اینستاگرام با محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است که یکی از آن‌ها نبود امکانات کافی برای ارسال پست است؛ اما به‌تازگی گزارش منتشر شده که از اعمال تغییراتی در این قسمت خبر می‌دهد.

به گزارش ورج، اینستاگرام در حال آزمایش قابلیتی است که می‌توان توسط آن به وسیله مرورگر رایانه شخصی مراحل مربوط به ویرایش پست جدید را انجام داد. این ویژگی برای اولین بار توسط مت ناوارا، مشاور شبکه‌های اجتماعی، مشاهده شد. وی همچنین با ثبت و انتشار چند اسکرین‌شات، نحوه عملکرد این قابلیت را نشان داد.

اینستاگرام جدید به شما اجازه می‌دهد پست‌ها را از طریق دسکتاپ ایجاد و منتشر کنید.

@اینستاگرام جدید به شما اجازه می‌دهد پست‌ها را از طریق دسکتاپ ایجاد و منتشر کنید! pic.twitter.com/JWzwKg1kyO— مت ناوارا (MattNavarra@) ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱

فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای برای بلومبرگ، آزمایش این قابلیت را تأیید کرد. کریستین پای، سخنگوی این شرکت گفت:

می‌دانیم که بسیاری از افراد از طریق رایانه خود وارد اینستاگرام می‌شوند. اکنون برای بهبود این تجربه، در حال آزمایش توانایی ایجاد پست فید در اینستاگرام از طریق مرورگر دسکتاپ هستیم.

اسکرین‌شات‌های منتشرشده توسط ناوارا نشان می‌دهند که می‌توانید نسبت ابعاد را انتخاب، فیلترهای داخلی را اعمال و از پارامترهای اساسی ویرایش پست در مرورگر استفاده کنید. این ویژگی هنوز برای همه فعال نشده است؛ اما برای کاربرانی که به این قابلیت دسترسی پیدا کرده‌اند، در بالای سمت راست صفحه پیامی با این متن ظاهر می‌شود:

اکنون می‌توانید پست‌ها را مستقیماً از رایانه خود ایجاد کنید و به اشتراک بگذارید.

پیام فوق نشان می‌دهد اینستاگرام در مورد عرضه گسترده‌تر این قابلیت جدی است. با نگاه به تاریخچه اینستاگرام متوجه می‌شوید که این شبکه اجتماعی در اعمال ویژگی‌های جدید در برنامه وب خود، به‌ویژه دسکتاپ، کند عمل می‌کند. به عنوان مثال بخش دایرکت تنها حدود یک سال است که در دسترس کاربران قرار گرفته و می‌توان از آن استفاده کرد؛ اما متخصصان شبکه‌های اجتماعی که از اینستاگرام به عنوان بخشی از روند کار روزمره خود استفاده می‌کنند، مجبور شده‌اند برای ساخت پست جدید در دسکتاپ به ابزارهای شخص ثالث متوسل شوند؛ این مسئله نشان می‌دهد همه کاربران نمی‌توانند برای استفاده روزمره از این شبکه اجتماعی به نسخه گوشی آن رجوع کنند و اینستاگرام باید نسخه وب خود را نیز گسترش بدهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات