مرورگر کروم در iOS از قابلیت قفل تب‌ها در حالت ناشناس پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ویژگی آزمایشی مرورگر گوگل کروم برای iOS به کاربران امکان می‌دهد تب‌های حالت ناشناس را با استفاده از فیس آی‌دی قفل کنند تا اطلاعات وبگردی خود را از دیگران پنهان نگه دارند.
تبلیغات

به‌طور معمول، حالت ناشناس مرورگر کروم برای بازدید از وب‌سایت‌های حساسی استفاده می‌شود که کاربر نمی‌خواهد نتایج آن‌ها در تاریخچه مرورگر ظاهر یا کوکی‌ها ذخیره شوند. در حال حاضر اگر کاربری گوشی هوشمند قفل‌نشده خود را رها کند، هیچ چیز مانع دیگران برای مشاهده تب‌های مرورگر در حالت ناشناس نمی‌شود.

به‌روزرسانی کروم برای iOS دارای یک ویژگی حریم خصوصی آزمایشی است که به کاربران امکان می‌دهد تب‌های حالت ناشناس را به لطف ویژگی احراز هویت بیومتریک اپل موسوم به فیس آی‌دی قفل کنند تا تنها خودشان بتوانند به تب‌های بازشده دسترسی داشته باشند. پس از فعال شدن ویژگی مذکور، هنگام تلاش برای باز کردن تب‌های ایمن ناشناس در نسخه‌ی iOS  کروم، مرورگر از شخص می‌خواهد با استفاده از فیس آی‌دی احراز هویت کند. در تصویر زیر نحوه کارکرد این ویژگی را مشاهده می‌کنید:

قابلیت جدید قفل برگه‌های کروم با فیس آی‌دی

از آنجا که گوگل هنوز در حال آزمایش این ویژگی است، کاربران باید آن را از طریق صفحه chrome: // flags با استفاده از مراحل زیر فعال کنند:

۱. ابتدا مرورگر کروم را باز و نشانی chrom: // flags را در نوار جست‌وجو وارد کنید و سپس گزینه‌ی Go را از صفحه‌کلید مجازی فشار بدهید.

قابلیت جدید قفل برگه‌های کروم با فیس آی‌دی

۲. با باز شدن صفحه Experiments کروم، گزینه‌ی Device Authentication for Incognito را جست‌وجو و آن را فعال کنید.

قابلیت جدید قفل برگه‌های کروم با فیس آی‌دی

۳. اکنون مرورگر را ببندید و دوباره باز کنید.

۴. وقتی کروم دوباره شروع به کار کرد، به بخش  تنظیمات (Setting) بروید و گزینه‌ی حریم خصوصی (privacy) را انتخاب کنید. در نهایت گزینه‌ی «Lock Incognito Tabs when you close Chrome» را مانند تصویر بالا انتخاب کنید.

اکنون این ویژگی فعال است و هر زمان که می‌خواهید به برگه‌های ناشناس کروم خود دسترسی پیدا کنید، مرورگر از شما می‌خواهد قفل آن‌ها را با فیس آی‌دی باز کنید. برای غیر فعال کردن این ویژگی، به‌سادگی می‌توان گزینه‌ی یادشده در بخش پیشین را از طریق همان مراحل غیر فعال کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات