اینستاگرام اطلاعات الگوریتم نمایش پست‌ها را فاش کرد

چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
آدام موسری، رئیس اینستاگرام، با انتشار پستی در بلاگ این شبکه اجتماعی از جزئیات الگوریتم نمایش پست‌ها پرده برداشت.
تبلیغات

از زمانی که اینستاگرام شیوه نمایش پست‌های مختلف را از حالت زمانی به الگوریتمی تغییر داد،  بیش از پنج سال می‌گذرد؛ اما هنوز بعضی از کاربران معتقدند که نحوه نمایش محتوا در گذشته بهتر بود. به نظر نمی‌رسد اینستاگرام قصد تغییر شیوه نمایش پست‌ها را داشته باشد؛ اما به‌تازگی در بلاگ خود پستی منتشر کرده است که در آن، باورهای غلط در مورد این مسئله را بررسی می‌کند.

به گزارش Engadget، این متن که توسط آدام موسری (رئیس اینستاگرام) نوشته شده است، با گفتن اینکه هیچ الگوریتم یکسانی برای آنچه در بخش‌های مختلف اپلیکیشن مشاهده می‌کنید تصمیم نمی‌گیرد، شروع می‌شود. در عوض، هر قسمت از اپ مذکور مجموعه کد خاص خود دارد که بر نحوه رتبه‌بندی محتوا تأثیر می‌گذارد.

تمامی الگوریتم‌ها متناسب با نحوه استفاده کاربران از آن‌ها هستند؛ اما همگی به‌طور کلی با این شیوه کار می‌کنند. به عنوان مثال، وقتی نوبت به فید و استوری‌های شما می‌رسد، اینستاگرام می‌گوید هدف این است که عکس‌ها و فیلم‌هایی در مقابل شما قرار بگیرند که متعلق به خانواده، دوستان و  نزدیکان هستند.

هر پست بر اساس اطلاعاتی که اپلیکیشن از آن‌ها استخراج می‌کند، رتبه‌بندی می‌شود. بر اساس گفته‌های اینستاگرام، هزاران سیگنال برای اطلاعات مذکور وجود دارد؛ اما در اکثر مواقع یکی از مهم‌ترین موارد، محبوبیت یک پست است. البته فعالیت اخیر کاربر و تاریخچه تعامل او با یک مخاطب خاص نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. اینستاگرام  از این اطلاعات برای پیش‌بینی اینکه کاربر «چند ثانیه» روی یک پست برای نظر دادن، پسندیدن و ذخیره آن صرف خواهد کرد، استفاده می‌کند. به‌طور خلاصه، این شرکت قصد دارد تعامل شما را با یک پست به حداکثر برساند. موسری در این زمینه می‌گوید:

هرچه احتمال انجام این کارها از سوی شما بیشتر باشد، پست را بالاتر خواهید دید.

در زبانه کاوش کمی شیوه نمایش پست‌ها تغییر می‌کند؛ اما در آن بخش نیز اینستاگرام سعی می‌کند احتمال تعامل با عکس یا فیلم را اندازه‌گیری کند؛ اما قسمتی در اینستاگرام که همه چیز کمی متفاوت می‌شود، ریلز است. اینستاگرام اعلام کرده که نمایش کلیپ‌های موجود در این بخش روی مواردی تمرکز دارد که خنده‌دار یا سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. برای این منظور، توسعه‌دهندگان این شبکه اجتماعی می‌گویند مهم‌ترین پیش‌بینی که در مورد ریلز انجام می‌دهند این است که آیا شما تمام آن را تماشا خواهید کرد یا به‌سرعت سراغ ویدئو بعدی خواهید رفت.

پست مذکور همچنین به شادوبان کردن اشاره دارد. متأسفانه اینستاگرام در این بخش چیزهای زیادی برای گفتن ندارد؛ غیر از این واقعیت که قصد دارد در مورد مسائل شفافیت بیشتری داشته باشد. این مقاله ذکر می‌کند که در حال توسعه «بهتر» اعلان درون برنامه‌ای است که به مردم اطلاع می‌دهد چرا این شرکت یکی از پست‌های آن‌ها را حذف کرده است.

اگر قصد دارید کنترل بیشتری روی تجربه اینستاگرام خود داشته باشید، این شرکت چند پیشنهاد برای شما دارد. ابتدا گفته می‌شود باید دوستان نزدیک (Close Friends) خود را برای بخش استوری مشخص کنید؛ انجام روش مذکور نه‌تنها این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا افرادی که داستان‌های شما را می‌بینند محدود شوند، بلکه به عکس‌ها و فیلم‌های آن‌ها نیز اولویت می‌دهد. همچنین اگر نمی‌خواهید پست‌های یک کاربر را مشاهده کنید، باید او را بی‌صدا (Mute) یا آنفالو کنید. همچنین برای ندیدن پست‌هایی که آن‌ها را دوست ندارید، می‌توانید از گزینه «علاقه‌مند نیستم/ Not Interested» استفاده کنید. با این روش می‌توانید پست‌هایی که برای شما به نمایش درمی‌آیند کنترل کنید.

نظر شما همراهان زومیت درباره شیوه نمایش پست‌ها در شبکه اجتماعی اینستاگرام چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات