اپل ایکس کد کلاد را در کنار ویژگی‌هایی برای توسعه‌دهندگان معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
همراه با ایکس کد کلاد، اپل ویژگی‌های دیگری مانند ثبت سوژه و اضافه شدن هم‌زمانی به زبان برنامه‌نویسی Swift در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد.
تبلیغات

اپل در کنار معرفی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود برای محصولات گسترده‌ای که دارد، نگاهی نیز به توسعه‌دهندگان داشت. البته انتظار می‌رود طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری از برنامه‌های اپل برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن ارائه شود؛ اما کوپرتینویی‌ها در رویداد دیشب WWDC 21 اشاره‌ای کوتاه به برنامه‌های مورد نظر برای سهولت کار توسعه‌دهندگان داشتند.

طبق گزارش ZDNET، سران اپل در ابتدا توضیح دادند که بودجه‌ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان اختصاص داده‌اند و همچنین ابزار جدیدی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند تا روند ساخت اپلیکیشن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر شود. در ادامه به توضیح برخی از ویژگی‌های اضافه‌شده به کیت توسعه‌دهندگان اپ استور اشاره خواهیم کرد؛ اما همان‌طور که گفته شد اپل در نظر دارد طی روزهای آینده اطلاعات بیشتری در این باره منتشر کند و داده‌هایی که در اختیار داریم تنها بخشی از برنامه‌های کوپرتینویی‌ها است.

ویژگی ثبت سوژه اپل

Object Capture

ویژگی ثبت سوژه ( Object Capture) به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تنها طی چند دقیقه از تصویر دوبعدی، سوژه‌ای سه‌بعدی بسازند. درواقع توسعه‌دهندگان می‌توانند تصاویر خود در آیپد، آیفون یا مک‌بوک را به Cinema 4D منتقل کنند و سوژه‌ای سه‌بعدی بسازند؛ سوژه‌ای که امکان نمایش آن در حالت واقعیت افزوده نیز وجود دارد. انتظار می‌رود قابلیت Object Capture با RealityKit 2 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار بگیرد.

Swift

اپل برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ در اکوسیستم خود زبان برنامه‌نویسی Swift را در اختیار کاربران قرار داده است و به نظر می‌رسد قصد افزایش امکانات آن را دارد. ازجمله ویژگی‌هایی که به Swift اضافه می‌شود هم‌زمانی خواهد بود؛ به صورتی که اپلیکیشن‌ها می‌توانند رسپانسیو شوند و به اطلاعات ورودی کاربر به‌صورت لحظه‌ای واکنش نشان دهند. درواقع برنامه می‌تواند اطلاعات ورودی کاربر را به‌صورت لحظه‌ای بررسی و شروع به پردازش داده‌ها کند. هم‌زمانی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از پردازش‌های چندهسته‌ای  استفاده کنند. در این بین SwiftUI نیز دستخوش تغییراتی شد است تا توسعه‌دهندگان در تقویت رابط کاربری از نظر پایداری، سرعت و روان‌تر عمل کردن، امکانات بیشتری داشته باشند.

Xcode Cloud

 این ویژگی که بخشی از Xcode 13 خواهد بود، ابزاری مبتنی بر فضای ابری است که جریان کار را برای توسعه‌دهندگان ساده‌تر می‌سازد. یا این ویژگی توسعه‌دهنده در مراحل مختلف توسعه‌ی اپلیکیشن نیاز به تغییر ابزار ندارد و تمامی فعالیت‌های مورد نیاز در زمینه‌ی توسعه، آزمایش یا انتشار را می‌تواند در محیط فضای ابری Xcode 13 انجام بدهد. 

صفحات شخصی‌سازی‌شده و رویدادهای درون برنامه‌ای

 هدف اصلی از این ویژگی، برقراری ارتباط هرچه بهتر  توسعه‌دهندگان با کاربران خواهد بود. درواقع کاربران با استفاده از ویژگی مورد نظر می‌توانند آشنایی بهتری با اپلیکیشن‌ها به دست آورند و توسعه‌دهندگان امکان ارائه‌ی رویدادهای مختلف درون‌برنامه‌ای به کاربران خواهند داشت؛ برای مثال معرفی بخش خاصی از امکانات اپلیکیشن. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات