اپل هلث می‌‎تواند داده‌های سلامتی‌ کاربر را با دکتر یا اعضای خانواده به اشتراک بگذارد

سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل امکاناتی به اپلیکیشن سلامت خود با نام اپل هلث افزوده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکان اشتراک‌گذاری لحظه‌ای وضعیت سلامت کاربر با دکتر یا اعضای خانواده‌ی وی است.
تبلیغات

رویداد WWDC 21 با معرفی جدیدترین دستاوردهای نرم‌افزاری کوپرتینویی‌ها به اتمام رسید. در این بین، اپل تنها به افزودن ویژگی‌های جدید به سیستم‌عامل‌های خود بسنده نکرد؛ بلکه اپلیکیشن‌هایی مانند اپل هلث نیز امکانات جدیدی دریافت کردند.

طبق گزارش Engadget اپل هلث به کاربران iOS 15 اجازه خواهد داد آماری از وضعیت سلامت جسمی خود را ثبت کنند و با دیگران به اشتراک بگذارند. درواقع شما می‌توانید داده‌های مرتبط با شرایط جسمی خود را با دکترتان یا اعضای خانواده در میان بگذارید. البته این داده‌ها از پیش ثبت‌شده نخواهند بود، بلکه با تغییری در وضعیت جسمی‌تان، اعلانی به فرد مورد نظر برای مثال دکتر، اعضای خانواده یا دوستانتان نزدیکتان ارسال می‌شود.

تمامی اطلاعات ارسالی رمزگذاری‌شده خواهند بود تا شخص یا اشخاص دیگری به داده‌های وضعیت جسمانی‌ کاربر دسترسی پیدا نکند. همچنین امکان محدودسازی داده‌های ارسالی وجود دارد تا کاربر بتواند تمام یا بخش خاصی از داده‌های ثبت‌شده در اپلیکیشن اپل هلث را به فرد مورد نظر ارسال کند.

این ویژگی می‌تواند در پرستاری از افراد سالخورده یا نیازمند مراقبت در خانواده کمک کند. همچنین دکتر کاربر با بررسی داده‌های ارسالی اپل هلث، می‌تواند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد. اپلیکیشن اپل هلث ویژگی‌های مختلفی دریافت کرده که یکی از آن‌ها، تشخیص سطح تعادل کاربر در هنگام راه رفتن است. درواقع اپل هلث می‌تواند زمین خوردن و احتمال صدمه دیدن کاربر را تشخیص بدهد و اعلان مرتبط با این موضوع را به نزدیکان و دوستان کاربر ارسال کند.

از دیگر امکانات اپل هلث، تشخیص عادات قدیمی و جدید کاربر است. شاید بسیاری از کاربران از عادات روزمره‌ی خود خبر نداشته باشند؛ اما اپل هلث با بررسی فعالیت‌های مختلف کاربر می‌تواند داده‌های مفیدی در این زمینه به دست آورد و او را در ترک عادات بد برای مثال بی‌تحرکی طولانی‌مدت کمک کند.

ویژگی های جدید اپلیکیشن اپل هلث
ویژگی های جدید اپلیکیشن اپل هلث
ویژگی های جدید اپلیکیشن اپل هلث
ویژگی های جدید اپلیکیشن اپل هلث
ویژگی های جدید اپلیکیشن اپل هلث
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات