زوم‌اپ: زبانشناس؛ بی‌وقفه و در همه‌جا زبان بیاموزید

جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
امروزه یادگیری زبان و بالاخص زبان انگلیسی به یک ضرورت بدل شده و از این‌رو با افزایش نیاز، روش‌های نوینی نیز برای فراگرفتن آن ایجاد شده است. یکی از این روش‌ها سرویسی با عنوان زبان‌شناس است که در ادامه به بررسی اپلیکیشن آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در دنیای امروزی، یادگیری زبان انگلیسی اهمیت فراوانی پیدا کرده است؛ زیرا زبان بین‌المللی محسوب می‌شود و اگر بخواهید با مردم سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کنید باید یا زبان محلی آن منطقه را بدانید یا به زبان انگلیسی صحبت کنید. یادگیری زبان انگلیسی بسیار جذاب و شیرین است و با توجه به اهمیت یادگیری این زبان مخصوصاً در قرن جدید و همچنین ظهور فناوری‌های جدید که به‌دنبال آن روش‌های آموزش نوین‌تری نیز توسعه یافته، روش‌های متنوع‌تر و درعین‌حال تعاملی برای یادگیری این زبان توسعه یافته است. 

افرادی که علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی هستند از روش‌های مختلفی می‌توانند برای رشد سطح خود در زمینه‌های مختلف مانند شنیداری، نوشتن، خواندن و صحبت کردن استفاده کنند. یادگیری مستمر حتی برای افرادی که در گذشته زبان انگلیسی را آموخته‌اند نیز اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا اگر از دانش خود در زمینه‌ی زبان انگلیسی استفاده نکنید به‌مرورزمان معنی کلمات، طرز صحیح تلفظشان و حتی نوع صحیح نوشتنشان را فراموش خواهید کرد.

اگر به‌دنبال روشی ساده و قابل‌دسترس می‌گردید بهترین اپلیکیشن‌ آموزش زبان می‌‌تواند گزینه‌ای مناسب برایتان باشد. اصولاً چنین اپلیکیشن‌‌هایی از ویژگی‌های متعدد برخوردار هستند تا به گسترش دایره‌ی لغاتی که می‌دانید کمک کنند. همچنین نحوه‌ی صحیح تلفظ لغات، جمله‌بندی و حتی درک اصطلاحات روزمره‌ی انگلیسی‌زبانان را به شما یاد می‌دهند.

دراین‌بین ما اپلیکیشن زبانشناس را انتخاب کرده‌ایم تا ویژگی‌ها و امکانات آن را تجربه کرده و نگاهی به قابلیت‌های آن داشته باشیم. در ابتدا باید گفت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپلیکیشن زبانشناس امکان یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت فارسی‌به‌انگلیسی است. درواقع برخی از اپلیکیشن‌های معروف دنیا مانند دولینگو تاکنون قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را معرفی نکرده‌اند و به همین علت، کار با اپلیکیشنی مانند دولینگو که زبان فارسی ندارد برای بسیاری از فارسی‌زبانان دشوار خواهد بود.

نگاهی به قابلیت‌های اپلیکیشن زبانشناس

اپلیکیشن زبانشناس روی تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی (خواندن، مکالمه، نوشتاری و شنیداری) تمرکز دارد و دوره‌هایی را برای تقویت این مهارت‌ها داخل اپلیکیشن قرار داده است. در صفحه‌ی خانه‌ی اپلیکیشن زبانشناس، کاربر به چکیده‌ای از فعالیت‌های خود دسترسی دارد که شامل موارد زیر می‌شود. باید در نظر داشته باشید که مقاله براساس اشتراک طلایی به‌معنی دسترسی به تمام ویژگی‌های اپلیکیشن زبانشناس به نگارش درآمده است.

صفحه خانه اپلیکیشن زبانشناس

زنجیره‌ی یادگیری: در صفحه‌ی خانه، آیکونی به نام زنجیره‌ی یادگیری در نظر گرفته شده که روزهای فعالیت مستمر کاربر را می‌شمارد. درواقع اگر کاربری ۵ روز متوالی به اپلیکیشن زبانشناس سر زده و فعالیت داشته باشد، امتیاز ۵ برای وی تعلق می‌گیرد تا ترغیب به استفاده از اپلیکیشن در روزهای آینده شود و اگر کاربر مطالعه زبان انگلیسی را فراموش کند، به او یادآوری می‌کند.

شاخص لغات: در کنار آیکون زنجیره‌ی یادگیری، آیکون دیگری به شکل جواهر به نام شاخص لغات قرار گرفته که امتیازی بر مبنای لغات یادگرفته‌شده به کاربر می‌دهد. 

مجموعه‌های انتخاب شده: کاربر می‌تواند به مجموعه‌ای محتوایی که در گذشته انتخاب و مطالعه کرده است، دسترسی سریع داشته باشد. با انتخاب گزینه‌ی "همه" نیز آرشیو کامل محتوای اپلیکیشن زبان‌شناس در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

آواتار جغد: اپلیکیشن زبانشناس برای تشویق زبان‌آموزان، نحوه‌ی فعالیت آن‌ها را سطح‌بندی کرده و امتیازی برای هر فعالیت به کاربر می‌دهد. این امتیازها نیز به پروفایل کاربر اضافه می‌شود تا سطح فعلی وی سنجیده شود. در تصویر می‌توانید مشاهده کنید که در طول ۶ روز فعالیت با اپلیکیشن زبانشناس توانسته‌ایم به سطح ۴ برسیم. با پیشرفت و استفاده مداوم از اپلیکیشن زبانشناس، آواتار جغد نیز همراه‌با شما پیشرفت می‌کند و تغییر شکل می‌دهد.

زنجیره‌ی مطالعه: در این بخش، هفت روز هفته قرار دارد که روزهای فعالیت کاربر را نشان می‌دهد. هر روز که از اپلیکیشن زبانشناس استفاده کنید، آن روز از هفته، تیک نارنجی دریافت می‌کند.

نوار ابزار انتهای صفحه‌ی خانه:

  •  تقویم: روزهایی از ماه که فعال بوده و با اپلیکیشن زبانشناس کار کرده‌اید به رنگ آبی در تقویم زبانشناس درخواهند آمد تا آماری از فعالیت خود در طول ماه داشته باشید. در انتهای تقویم، بهترین زنجیره (تعداد روزهایی که به‌صورت مستمر با اپلیکیشن کار کرده‌اید) و زنجیره‌ی فعلی (تعداد روزهایی که در حال حاضر به‌صورت مستمر با اپلیکیشن کار می‌کنید) نمایش داده می‌شود.
  • لایتنر: کلماتی که در طول کار برای مرور مجدد انتخاب کرده باشید به قسمت لایتنر اضافه می‌شود. چنین روشی کمک می‌کند کلماتی که یادگیری آن‌ها برای شما دشوار بوده است تا حدودی آسان‌تر شود.
  • پیام‌ها: در قسمت پیام‌ها به موارد مختلف ازجمله اعلانات، آخرین تغییرات صورت گرفته و همچنین پیشنهادهای ویژه‌ی کارشناسان اپلیکیشن زبانشناس دسترسی پیدا می‌کنید. شما می‌توانید از بخش با پشتیبانی اپلیکیشن نیز در ارتباط باشید و سؤالات یا نظرات و انتقادات خود را با اعضای زبانشناس به اشتراک قرار دهید.
  • تالار زبانشناس: در این قسمت می‌توانید دسترسی سریع به انجمن زبانشناس داشته باشید و با کاربران دیگر نظرات و سؤالات خود را به اشتراک بگذارید.
  • پشتیبانی: در این قسمت به چهار گزینه شامل سؤالات متداول، ارسال پیام به واحد پشتیبانی، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام اپلیکیشن زبانشناس دسترسی خواهید داشت.

نگاهی به محتوای آموزشی و سرگرمی اپلیکیشن زبانشناس

محتوای موجود در اپلیکیشن زبانشناس در سه بخش عمده قرار می‌گیرد که با توجه به نوع اشتراک کاربر (رایگان، نقره‌ای یا طلایی) در دسترس خواهند بود. این سه بخش شامل محتوای زبانشناس، زیبوک و زوم می‌شوند که برای دسترسی به محتوای زیبوک و زوم، نیاز به خرید اشتراک طلایی خواهید بود.

محتوای بخش زوم

محتوای بخش زبانشناس: در بخش زبانشناس به پکیج‌های آموزشی و همچنین داستان‌های کوتاه یا بلند در سطوح مختلف از سطح مبتدی تا حرفه‌ای دسترسی دارید. همچنین می‌توانید به دوره‌‌های آموزشی، دروس وب‌سایت‌های معتبر، پادکست‌هایی به زبان انگلیسی و محتوای اختصاصی تولید شده توسط تیم زبانشناس دسترسی داشته باشید. استفاده از این بخش برای تمامی کاربران رایگان است. 

محتوای بخش زیبوک

محتوای بخش زیبوک: زیبوک همان‌طور که از نام آن مشخص است به کتاب‌های زبان انگلیسی اشاره دارد. این بخش شامل مجموعه داستان‌های مختلف، کتاب‌های آموزشی و رمان‌های متن اصلی می‌شود. یکی از ویژگی‌های مهم این بخش، صوت و متن هم‌زمان کتاب‌ها است.

زیبوک اپلیکیشن زبانشناس

محتوای بخش زوم: در بخش زوم به محتوای ویدئویی ازجمله، فیلم، سریال، انیمیشن و ویدئو کلیپ‌های آموزشی دسترسی خواهید داشت و همچنین دوره‌هایی نیز برای آمادگی برای شرکت در آزمون‌های تافل، آیلتس و GRE نیز در این بخش قرار گرفته‌اند. تمامی فیلم و انیمیشن‌های این بخش دارای زیرنویس فارسی و انگلیسی هم‌زمان هستند.

سرویس‌های اشتراکی اپلیکیشن زبانشناس

اپلیکیشن زبانشناس در کنار نسخه‌ی رایگان دارای دو نسخه‌ی نقره‌ای و طلایی است. در نسخه‌ی رایگان که بیشتر پیش‌نمایشی از ویژگی‌های اپلیکیشن زبانشناس به‌حساب می‌آید دسترسی محدودی به امکانات اپلیکیشن خواهید داشت؛ اما با توجه به نیاز خود می‌توانید اشتراک نقره‌ای یا طلایی را برای دریافت قابلیت‌های بیشتر خریداری کنید.

امکانات اشتراک نقره‌ای:

  • منابع آموزشی پکیج زبانشناس
  • هایلایت لغات و جعبه‌ی لایتنر
  • دسترسی به دروس ترجمه شده
  • نمایش آمار و پیشرفت درسی
  • دسترسی انواع دیکشنری
  • پشتیبانی ایمیلی

امکانات اشتراک طلایی:

  • دسترسی به تمامی امکانات اشتراک نقره‌ای
  • منابع پکیج زیبوک و زوم
  • کتاب‌های سطح‌بندی شده
  • کتاب‌های زبان اصلی
  • دوره‌های تافل، آیلتس و GRE
  • ویدئوهای آموزشی تخصصی
  • کارتون‌های جذاب

درصورتی‌که اشتراکی را خریداری کنید، میزان اعتبار یعنی تعداد روزهای باقی‌مانده از اشتراکتان به نمایش گذاشته می‌شود.

جمع‌بندی

اپلیکیشن زبانشناس را می‌توان ابزاری مفید دانست که نه‌تنها برای زبان‌آموزان مناسب است؛ بلکه افرادی که مسلط به زبان انگلیسی هستند نیز می‌توانند از محتوای موجود در آن استفاده کنند. زبانشناس دایره‌ای گسترده از محتوای مفید شامل محتوای سرگرم‌کننده تا محتوای آموزشی را به زبان انگلیسی به کاربران ارائه می‌دهد.

بااین‌حال برای دسترسی به تمامی ویژگی‌های اپلیکیشن باید اشتراک طلایی را خریداری کرد که البته با توجه به آرشیو محتوای این اپلیکیشن، قیمتی منطقی و مقرون‌به‌صرفه دارد.

دانلود اپلیکیشن

گوگل‌پلی اپ استور

شما کاربران محترم نیز می‌توانید اپلیکیشن‌های محبوب خود را ازطریق ایمیل app@zoomit.ir به زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات