تعداد نصب فیسبوک مسنجر در پلی استور به پنج میلیارد رسید

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
آمار نشان می‌دهد تعداد نصب فیسبوک مسنجر در گوگل پلی مرز پنج‌میلیارد بار را رد کرده است. مسنجر چهاردهمین اپلیکیشنی است که پنج‌میلیارد نصب را رد می‌کند.
تبلیغات

با افزایش محبوبیت اندروید، بسیاری از اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل بیش از یک‌میلیارد بار روی دستگاه‌های مختلف ازطریق پلی استور نصب شده‌اند. تعداد اپلیکیشن‌هایی که آمار نصبشان از پنج‌میلیارد بار عبور کرده، بسیار کمتر است. آمار نشان می‌دهد تنها دو نمونه از این اپلیکیشن‌ها متعلق‌ به گوگل نیستند. تعداد این اپلیکیشن‌های غیرگوگلی که مرز پنج‌میلیارد بار نصب را رد کرده‌اند، اخیرا به سه اپلیکیشن رسیده و سومین اپلیکیشن فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) است.

به‌نوشته‌ی اندروید پلیس، فیسبوک مسنجر چهاردهمین اپلیکیشن دنیا محسوب می‌شود که تعداد نصب‌هایش در گوگل پلی از پنج‌میلیارد بار می‌گذرد. با این دستاورد، مسنجر درکنار اپلیکیشن‌هایی نظیر یوتیوب و گوگل مپس و جیمیل قرار می‌گیرد. فیسبوک و گوگل، تنها شرکت‌هایی هستند که اپلیکیشن‌هایشان به چنین دستاوردی دست پیدا می‌کند. اپلیکیشن فیسبوک و اپلیکیشن واتساپ به‌ترتیب در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مرز پنج‌میلیارد نصب گوگل پلی را رد کرده بودند.

آمار نشان می‌دهد با وجود تمامی جنجال‌ها، مردم همچنان برای برقراری ارتباط به فیسبوک وابستگی زیادی دارند. فیسبوک در چند وقت اخیر تلاش کرده است امپراطوری چت خود را تقویت کند. این شرکت در حال توسعه‌ی زیرساخت مشترک برای واتساپ و مسنجر و اینستاگرام دایرکت است تا کاربران این سرویس‌ها بتوانند به هم پیام دهند.

گفتنی است دراین‌میان، همچنان باید کارهای بیشتری انجام شود؛ به‌خصوص در حوزه‌ی حریم خصوصی. فیسبوک مسنجر هنوز به رمزنگاری سرتاسری مجهز نشده است و اضافه‌شدن این سیستم امنیتی به پیام‌رسان فیسبوک به زمان نیاز دارد. دستاورد جدید فیسبوک نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های خبرسازی مثل تلگرام و سیگنال مسیری طولانی برای رسیدن به سرویس‌هایی مثل مسنجر در پیش دارند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات