دادستان‌های آمریکا خواستار لغو توسعه اینستاگرام کودکان شدند

سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
۴۴ دادستان کل ایالات متحده در نامه‌ای از مارک زاکربرگ درخواست کرده‌اند پروژه‌ی توسعه‌ی اینستاگرام کودکان را رها کند. این نسخه مخصوص افراد زیر ۱۳ سال است.
تبلیغات

در ماه مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) بازفید در گزارشی مدعی شد فیسبوک جلسات داخلی را آغاز کرده است تا درباره‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن اینستاگرام برای کودکان (Instagram for Kids) تصمیم‌گیری کند. چنین اپلیکیشنی به کسانی که زیر ۱۳ سال سن دارند امکان می‌دهد به شکلی ایمن از پلتفرم محبوب اینستاگرام استفاده کنند.

به گزارش GSMArena، ائتلافی شامل ۴۴ دادستان کل در ایالات متحده روز گذشته نامه‌ی خطاب به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک را امضاء کردند. این نامه‌ به دلایل مضر بودن نسخه‌ی کودکان اینستاگرام اشاره دارد و به یک‌ سری مطالعات رجوع می‌کند تا اعلام کند که فیسبوک نباید پروژه‌ی توسعه‌ی نسخه‌ی کودکان اینستاگرام را پیش ببرد. 

مائورا هیلی، دادستان کل ایالت ماساچوست، در توییتر می‌نویسد: «فیسبوک به‌ دفعات در زمینه‌ی محافظت از سلامت کودکان در پلتفرم‌هایش شکست خورده است. اینستاگرام برای کودکان تلاشی شرم‌آور برای بهره‌برداری و کسب سود از افراد آسیب‌پذیر است.» 

دادستان‌های کل ایالات متحده می‌گویند سابقه‌ی بد فیسبوک در زمینه‌ی حفاظت از حریم خصوصی و داده‌های کودکان در پلتفرمش، باعث می‌شود آینده‌ی خوبی برای نسخه‌ی کودک‌ اینستاگرام پیش‌بینی نشود. طبق بررسی‌، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند از لحاظ فیزیکی و روانی برای کودکان مضر باشند.

کودکان درک کاملی از حریم خصوصی ندارند و سودجویان گمنام می‌توانند به‌سادگی آن‌ها را اذیت کنند. در کنار این‌ها تعداد زیادی از کاربران جوان اینستاگرام با زورگویی سایبری مواجه شده‌اند. دادستان‌ها در نامه می‌گویند: «فیسبوک در پی پاسخ دادن به نیاز نیست، بلکه نیازی ایجاد می‌کند، چون اپلیکیشن جدید متمرکز بر کودکانی است که حساب کاربری اینستاگرام ندارند و نخواهند داشت.» 

در حال حاضر کودکانی که زیر ۱۳ سال سن دارند، اجازه ندارند حساب کاربری اینستاگرام درست کنند؛ مگر اینکه در بخش توضیحات حساب کاربری به‌صراحت نوشته شود که حساب توسط والدین یا قیم آن کودک مدیریت می‌شود. چند ماه پیش اینستاگرام در اطلاعیهای شرح داد چگونه از افراد زیر ۱۸ سال در پلتفرم خود محافظت می‌کند. ائتلاف دادستان‌های ایالات متحده اعتقاد دارد که این اقدامات کافی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات