اپلیکیشن‌های PWA ویندوز ۱۰ به اپلیکیشن‌های بومی شبیه‌تر خواهند شد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در حال اعمال یک‌ سری تغییر در ویندوز ۱۰ است تا اجرای اپلیکیشن‌های PWA به اپلیکیشن‌های بومی سیستم‌عامل شبیه‌تر شود. این اپلیکیشن‌ها احتمالا به فهرست Open With اضافه خواهند شد.
تبلیغات

مایکروسافت در حال توسعه‌ی راهکاری است تا کاربران بتوانند وب‌اپلیکیشن‌های پیشرو (PWA) را از طریق بخش Open With در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ (Windows 10) اجرا کنند. این کار قطعا باعث می‌شود اپلیکیشن‌های PWA ویندوز ۱۰ بیش‌ازپیش به اپلیکیشن‌های بومی این سیستم‌عامل شبیه شوند؛ چون مجبور نیستید برای دسترسی به سرویس‌ها از راه‌های مختلفی استفاده کنید.

زمانی‌که این قابلیت در دسترس قرار بگیرد، اپلیکیشن‌های PWA در کنار دیگر اپلیکیشن‌ها ویندوز ۱۰ ظاهر خواهند شد. هم‌اکنون می‌توانید از طریق فلگ مخصوصی در مسیر edge://flags در مرورگر اج این قابلیت را فعال کنید. بر اساس آنچه ویندوز سنترال می‌نویسد، مایکروسافت با هدف تسهیل این فرایند در تلاش است تا به چند اپلیکیشن امکان بدهد یک پروتکل را مدیریت کنند.

فابیو روکا از مایکروسافت به شکل فنی جزئیات ماجرا را توضیح داده است. او می‌گوید مایکروسافت می‌خواهد «ثبت پروتکل مرورگر را از ثبت پروتکل اپلیکیشن در ویندوز جدا کند. این کار باعث می‌شود چند اپلیکیشن بتوانند مراحل ثبت را برای مدیریت یک نوع پروتکل طی کنند.» بدین ترتیب سیستم جدید مایکروسافت باعث می‌شود چند اپلیکیشن یا یک اپلیکیشن با چند پروفایل، از یک پروتکل استفاده کنند. 

پستی در وبلاگ کرومیوم، جزئیات گسترده‌تری در بر دارد. رویکرد جدید ممکن است یک‌ سری معایب در پی داشته باشد؛ تنها نخستین اپلیکیشنی که برای پروتکل ثبت می‌شود می‌تواند تجربه‌ی اپلیکیشنی بومی ارائه بدهد. این کار شاید سردرگمی نیز ایجاد کند؛ چون کاربر ممکن است گزینه‌هایی برای چند اپلیکیشن یا وب‌سایت مشابه ببیند. اگر مایکروسافت این قابلیت را به‌صورت گسترده منتشر کند، اپلیکیشن‌های PWA حس بومی‌تری خواهند داشت؛ چون به‌ جای باز شدن در پنجره‌ی مرورگر، در پنجره‌ی مختص به خود باز خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات