حذف کامل ادوبی فلش پلیر از ویندوز ۱۰

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌های جدید از حذف کامل ادوبی فلش پلیر از ویندوز ۱۰ در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.
تبلیغات

براساس گزارش mspoweruser، ادوبی ۱ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی ماه ۱۳۹۹) پشتیبانی از فلش را متوقف کرد و دوازدهم همان ماه نیز کیل سوئیچی منتشر شد که از اجرای Flash Player جلوگیری می‌کرد. دراین‌میان، مایکروسافت نیز برای انجام وظیفه‌اش، به‌روزرسانی KB4577586 را منتشر کرد که پلاگین ۳۲ بیتی Adobe Flash را از ویندوز حذف و از نصب مجدد آن جلوگیری می‌کند.

درحال‌حاضر، این به‌روزرسانی در Windows Catalogue موجود است؛ اما باید به‌صورت دستی نصب شود. مایکروسافت در به‌روزرسانی پست پشتیبانی‌اس اعلام کرد که چه زمانی KB4577586 را برای کاربران ارسال می‌کند. درادامه، ترجمه متن پست پشتیبانی مایکروسافت را مطالعه می‌کنید:

از ژوئن ۲۰۲۱، KB4577586 برای حذف ادوبی فلش پلیر در به‌روزرسانی پیش‌نمایش سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، نسخه ۱۸۰۹ و بالاتر موجود خواهد بود. همچنین، این تنظیمات در آخرین به‌روزرسانی تجمعی (Cumulative Update) بعدی نیز گنجانده خواهد شد.از جولای ۲۰۲۱، KB4577586 برای حذف ادوبی فلش پلیر در به‌روزرسانی تجمعی ویندوز ۱۰ و نسخه ۱۶۰۷ و نسخه ۱۵۰۷ ویندوز ۱۰ گنجانده خواهد شد. KB همچنین در جمع‌آوری ماهانه و به‌روزرسانی امنیتی ویندوز ۸ و ویندوز سرور ۲۰۱۲ و ویندوز Embedded 8 Standard  اضافه می‌شود.

مانند اکثر به‌روزرسانی‌های تجمعی، مایکروسافت آن را به‌عنوان ارتقایی اختیاری برای ویندوز ۱۰ نسخه ۱۸۰۹ به‌بعد منتشر می‌کند تا شرکت‌ها و کاربران ماجراجو آن را آزمایش کنند؛ ولی در پچ سه‌شنبه ماه آینده، احتمالا ۲۲ تیر (۱۳ جولای)، مایکروسافت KB4577586 را به‌عنوان به‌روزرسانی اجباری عرضه می‌کند. اکنون زمان نسبتا زیادی است که دیگر ادوبی فلش پلیر به پایان راهش رسیده و کمتر کسی در دنیای فناوری وجود دارد که این مسئله را نادیده بگیرد. علاوه‌بر مرورگرهای مختلف، خود ادوبی نیز پشتیبانی از این ابزار را به پایان رسانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات