فونت پیش‌فرض بعدی مایکروسافت آفیس را کاربران انتخاب می‌کنند

پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت برای تغییر فونت پیش‌فرض مایکروسافت آفیس از کاربران این مجموعه نرم‌افزار درخواست همفکری کرده است و می‌خواهد از بین ۵ گزینه مورد نظر، یکی را انتخاب کنند.
تبلیغات

به گزارش The Verge، مایکروسافت قصد دارد سال میلادی آینده فونت پیش‌فرض آفیس را تغییر بدهد و از همه می‌خواهد در انتخاب کردن گزینه‌ی بعدی به آن کمک کنند. درحالی‌که بیش از ۵۰۰ فونت مختلف در ورد وجود دارد، مایکروسافت، پنج فونت جدید برای مجموعه‌ی آفیس در نظر گرفته است. در واقع این کار به منظور فاصله گرفتن از فونت Calibri انجام شده است که نزدیک به ۱۵ سال به‌عنوان گزینه پیش‌فرض آفیس استفاده می‌شود.

پنج فونت جدید sans-serif دارای سبک‌های مختلفی از جمله سنتی و مدرن هستند و حتی یکی از آن‌ها با الهام از علائم جاده و راه‌آهن آلمان طراحی شده است. مایکروسافت از امروز شروع به جمع‌آوری بازخورد درباره این پنج فونت جدید کرده و قصد دارد یکی را به‌عنوان فونت جدید پیش‌فرض آفیس در سال ۲۰۲۲ تنظیم کند. در ادامه می‌توانید این فونت‌های جدید را مشاهده کنید.

مورد اول یعنی Tenorite توسط ارین مک لاولین و وی هوانگ طراحی شده است و سبکی سنتی‌تر از باقی گزینه‌ها دارد. فونت مذکور به‌نوعی نسخه‌ی مدرن‌تر Times New Roman است که از چند دهه پیش در آفیس مورد استفاده قرار گرفته؛ اما دارای کاراکترهای بزرگ‌تر و علائم نگارشی واضح‌تر است.

به نظر می‌رسد Skeena، ساخته‌شده توسط جان هادسون و پاول هانسلو، از طراحی فونت‌هایی متعلق به بازه‌های زمانی مختلف الهام گرفته شده است. فونت مذکور دارای تغییرات زیادی در قسمت‌های ضخیم و نازک حروف است و منحنی‌های بسیار مشخصی روی حروفی مانند S،اA و J دارد.

به‌عنوان گزینه سوم Bierstadt را در اختیار داریم که استیو ماتسون از تایپوگرافی سوئیسی در اواسط قرن ۲۰ برای طراحی آن الهام گرفته است. پایان حروف به‌طور واضحی قطع شده‌اند؛ اما برای جلوگیری از مشاهده مشکلات معمول در فونت‌های این‌چنینی، کمی در طراحی کاراکترها دقت بیشتری شده است. Helvetica مشهورترین نمونه این نوع فونت grotesque san serif است. طراح آن سعی کرده در اثر خود تضادهایی با فونت Arial داشته باشد. ماتیسون این فونت را از روی اسم صخره‌ای در کلرادو نام‌گذاری کرده است که او را به یاد کوه‌های آلپ سوئیس می‌اندازد.

فونت جدید

سپس فونت Seaford را مشاهده می‌کنیم که توسط توبیاس فریر-جونز، نینا استوسینگر و فرد شالکراس طراحی شده است و از آنجایی که به سبک قدیمی متن کلاسیک serif  شباهت دارد، بیشتر از بقیه گزینه‌ها برای ما آشنا است. گفته می‌شود طراحان برای یافتن راهی عملی برای بازگرداندن این فونت کلاسیک و ارزشمند، از صندلی‌های قدیمی الهام گرفته‌اند. پس از بررسی تمام فونت‌های جدید مشخص شده که این گزینه از باقی موارد برای خواندن اسناد طولانی مناسب‌تر است.

در نهایت به Grandview می‌رسیم که جالب‌تر از همه موارد دیگر است. طراح این فونت که از علائم کلاسیک جاده و راه‌آهن آلمان الهام گرفته شده، فردی به نام آرون بل است. درست مانند علائم جاده‌ای، این فونت به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌راحتی قابل خواندن باشد؛ تنها تغییراتی در آن صورت گرفته است تا باعث راحتی خواندن متن‌های بلند شود. بر اساس روحیه استاندارد صنعتی آلمان، به نظر می‌رسد Grandview به‌ویژه در اسلایدهای پاورپوینت کارایی بسیار خوبی داشته باشد.

مایکروسافت این پنج فونت جدید را در Microsoft 365 منتشر کرده است؛ بنابراین همه می‌توانند قبل از انتخاب گزینه پیش‌فرض جدید، آن‌ها را امتحان کنند. نظرسنجی‌ها و بازخوردها به‌عنوان بخشی از چگونگی انتخاب مایکروسافت برای برنده شدن فونت جدید در نظر گرفته شده و این شرکت قرار است چند ماه آینده را صرف ارزیابی آن‌ها کند و ببیند کدام یک محبوبیت بیشتری دارد. پس از تصمیم‌گیری نهایی، فونت پیش‌فرض جدید در نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس سال ۲۰۲۲ ظاهر می‌شود.

به نظر شما همراهان زومیت، کدام یک از این فونت‌ها جذابیت بیشتری دارد و می‌تواند به‌عنوان فونت پیش‌فرض آفیس استفاده شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات