گوگل احتمالا قابلیت Guacamole را به اندروید اضافه می‌کند

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدیدی به نام Guacamole در صفحه‌ی تنظیمات اپلیکیشن گوگل در اندروید 11 رؤیت شده است که احتمالا قطع کردن آلارم یا جواب دادن تماس را از طریق فرمان صوتی ممکن می‌کند.
تبلیغات

آن‌طور که ورج می‌نویسد، احتمالا گوگل قصد نداشته است خبری که در چند ساعت اخیر در رسانه‌ها پخش شده، تا پیش از آغاز کنفرانس توسعه‌دهندگان Google I/O در ۱۸ می ۲۰۲۱ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) اعلام کند؛ اما به‌ نظر می‌رسد شرایط مطابق انتظار این شرکت پیش نرفته است: گوگل در حال کار روی قابلیتی است که به کاربر امکان می‌دهد صرفا با گفتن عبارت Stop، صدای آلارم گوشی را متوقف کند و به تماس‌های ورودی در گوشی اندرویدی پاسخ بدهد. این یعنی به‌ لطف قابلیت جدید نیازی به برداشتن گوشی یا حتی گفتن عبارت Hey Google نیست.

قابلیت مورد اشاره در قالب گزینه‌ی مرموزی به نام Guacamole در اپلیکیشن گوگل سیستم‌عامل اندروید 11 برای شماری از کاربران رؤیت شده است. گفته می‌شود فعلا امکان فعال‌سازی Guacamole وجود ندارد؛ اما حدس زدن کاربرد آن کار سختی نیست.

منوهایی که امکان دسترسی به Guacamole در آن‌ها وجود دارد؛ این اسکرین‌شات‌ها روی نسخه‌ی ۱۲٫۱۵٫۹٫۲۹ اپلیکیشن گوگل در اندروید 11 گرفته شده‌اند

9to5Google ادعا می‌کند قابلیت Guacamole به کاربر امکان می‌دهد با گفتن عبارات Stop،اSnooze،اAnswer The Call یا Decline The Call سراغ مدیریت آلارم، تایمر و تماس بروند. کارشناس ورج می‌گوید پس از فعال‌سازی Guacamole هیچ‌یک از این قابلیت‌ها برایش فعال نشده است. به‌ نظر می‌رسد این قابلیت برای فعال‌ شدن باید به یکی از وب‌سایت‌های داخلی گوگل که صرفا برای کارمندان شرکت ارائه شده است دسترسی پیدا کند. 

کارشناس ورج می‌گوید با تصور اینکه اشتباه تایپی رخ داده است، نقطه‌ای  به آدرس اضافه کرده تا وارد g.co/assistant-guacamole شود؛ اما باز هم نتوانسته است قابلیت را فعال کند. اگر قابلیت Guacamole برای شما آشنا به‌ نظر می‌رسد، به‌ خاطر این است که گوگل پیش‌تر در مراسم Google I/O 2019 بخشی از توانایی‌های Guacamole را در اسپیکر هوشمند گوگل هوم و صفحه‌نمایش هوشمند نست هاب به نمایش گذاشته بود.

گوگل در بیانیه‌ای که برای ورج فرستاده است می‌گوید: «ما به‌طور مداوم راه‌های جدیدی  برای بهبود تجربه‌ی گوگل اسیستنت آزمایش می‌کنیم. در حال حاضر نمی‌توانیم هیچ جزئیات اضافه‌ای ارائه بدهیم»

تصویر اصلی مقاله سالاد گواکامول را نشان می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات