گوگل فوتوز به ویژگی دسته‌بندی تصاویر بر اساس توضیحات آن‌ها مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت جدید Documents که به‌صورت محدود به گوگل فوتوز اضافه شده است، امکان دسته‌بندی تصاویر را بر اساس نوع سندی که در آن‌ها وجود دارد فراهم می‌کند. این قابلیت شبیه Stack گوگل است.
تبلیغات

یکی از بهترین قابلیت‌های گوگل فوتوز (Google Photos)، نحوه‌ی استفاده‌ی این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای دسته‌بندی تصاویر است تا به‌راحتی امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد. از مدتی پیش فرایند اضافه شدن قابلیت‌های گوگل لنز به گوگل فوتوز آغاز شده و یکی از این قابلیت‌‌ها، ابزار کپی/پیست است که متن را از تصاویر استخراج می‌کند. گوگل اخیرا قابلیت Documents را برای اپلیکیشن فوتوز معرفی کرده است که تمامی تصاویر دارای متن را دسته‌بندی می‌کند.

اندروید سنترال می‌نویسد شماری از کاربران هنگام مراجعه به تب Search در گوگل فوتوز، متوجه بخش جدید Documents شده‌اند. وقتی وارد این بخش شوید، گوگل فوتوز به‌صورت خودکار تشخیص می‌دهد هر عکس حاوی چه نوع سندی است و بر همین اساس تصاویر را دسته‌بندی می‌کند. برای مثال، تصاویر پیام متنی وارد آلبومی اختصاصی می‌شوند و این گفته برای دستور آشپزی، رسید، پوستر، تابلو و... صدق می‌کند. حتی بخشی برای شناسایی اسناد وجود دارد تا بتوانید به‌راحتی تصاویری که دنبالشان می‌گردید پیدا کنید. 

اندروید پلیس می‌‌گوید قابلیت Documents در حال حاضر نمی‌تواند تمامی تصاویر را کاملا دقیق دسته‌بندی کند؛ اما شکی نیست که می‌تواند مفید باشد. گوگل اخیرا اپلیکیشن Area 120 جدیدی با نام Stack منتشر کرده است که توانایی اسکن کردن اسناد دارد، از اسناد عکس می‌گیرد و آن‌ها را دسته‌بندی می‌کند. Documents از جوانب زیادی به Stack شباهت دارد.

به‌ نظر می‌رسد Documents هنوز روی تمام گوشی‌های اندرویدی فعال نشده است و احتمالا اعمال شدن آن از سوی سرورهای گوگل اتفاق می‌افتد و وابسته به نسخه‌ی اپلیکیشن نیست؛ اما بهتر است مطمئن شوید که آخرین نسخه‌ی گوگل فوتوز را نصب کرده‌اید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات