فیسبوک همچنان ادغام واتساپ و مسنجر را آزمایش می‌کند

یک‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
محققی در توییتر متوجه شده است فیسبوک همچنان آزمایش‌هایی برای ادغام زیرساخت واتساپ و مسنجر انجام می‌دهد. مدتی پیش، این شرکت اینستاگرام و مسنجر را ترکیب کرده بود.
تبلیغات

مدت‌ها است فیسبوک اعلام کرده است که می‌خواهد زیرساخت سرویس‌های اینستاگرام و فیسبوک مسنجر و واتساپ را ادغام کند تا کاربران این پلتفرم‌ها بتوانند به یکدیگر پیام دهند. چندی پیش، ادغام اینستاگرام و مسنجر را شاهد بودیم و اکنون اخبار جدیدی با محوریت ادغام واتساپ و مسنجر نیز منتشر شده است.

به‌گزارش 9to5Mac، افشاگری ایتالیایی به نام آلساندرو پالوتزی تغییری را دیده که اخیرا به‌صورت پنهانی در فیسبوک مسنجر اعمال شده است. او می‌گوید توانسته چت واتساپی را در مسنجر مشاهده کند. در‌حال‌حاضر، دو سرویس واتساپ و مسنجر ادغام نشده‌اند؛ ولی پالوتزی کاری کرده که یک ترد به‌عنوان چت واتساپ شناسایی شود تا بفهمد چت‌های واتساپ در آینده پس از اضافه‌شدن پشتیبانی رسمی، در مسنجر چگونه به‌نظر خواهند رسید.

الساندرو پالوتزی می‌گوید ارتباط بین واتساپ و مسنجر قرار است کاملا اختیاری باشد، دقیقا مشابه کاری که در‌حال‌حاضر فیسبوک با اینستاگرام و مسنجر انجام می‌‌دهد. WABetaInfo می‌نویسد: «چند قابلیت که هم‌اکنون در فیسبوک مسنجر پیاده‌سازی شده‌اند، ممکن است به واتساپ نیز اضافه شوند.»

قابلیت دیگری که در واتساپ مراحل آزمایشی را می‌گذراند، نشان بازطراحی‌شده‌ی منشن است. این نشان تفاوت‌هایی با ریپلای‌کردن پیام در داخل گروه دارد. WABetaInfo می‌گوید این قابلیت همچنان در حال آزمایش برای iOS است و احتمالا فعلا به نسخه‌ی نهایی واتساپ اضافه نمی‌شود. 

اسکرین شات قابلیت آزمایشی برچسب منشن در واتساپ / WhatsApp

هفته‌ی گذشته، قابلیت «پیام‌های ناپدیدشونده» در چت گروهی برای تمام کاربران اضافه شد. همچنین، نسخه‌ی جدید واتساپ محتوای چند‌رسانه‌ای را بهتر نشان می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات