مایکروسافت مرورگر اج کاناری را برای اندروید منتشر کرد

شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت بیلد بتای مرورگر اج کاناری را به‌صورت رسمی برای اندروید منتشر کرد. این نسخه قابلیت‌های جدیدی دارد و دسترسی کامل به فلگ‌های مرورگر را ممکن می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در اوایل ماه گذشته‌ی میلادی اعلام کرد قصد دارد کد منبع مرورگر مایکروسافت اج را در نسخه‌‌های موبایل اندروید و iOS یکپارچه کند. به‌ نظر می‌رسد این اتفاق انجام شده است؛ زیرا شرکت ردموندی اخیرا بیلد کاملا جدید اج کاناری را برای اندروید توسعه داده که هم‌اکنون قابل دانلود است. به گزارش ویندوز سنترال، این مرورگر اج (۹۱٫۰٫۸۵۸٫۰) همان نسخه‌ای است که  در ویندوز ۱۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

تا پیش از عملیاتی شدن اقدام جدید مایکروسافت، کد منبع نسخه‌های موبایل مایکروسافت اج تفاوت‌هایی با کد منبع نسخه‌ی دسکتاپ داشت. به‌ همین دلیل بود که اندروید از نسخه‌ی ۷۷ اج استفاده می‌کرد؛ اما ویندوز مشغول استفاده از نسخه‌ی ۸۹ بود.

به‌ لطف یکپارچه‌ شدن کد منبع، فرایند توسعه‌ی مایکروسافت اج برای پلتفرم‌های مختلف بهینه‌تر می‌شود. همچنین با یکپارچه شدن کد منبع، مایکروسافت می‌تواند قابلیت‌های جدید را ساده‌تر به نسخه‌های موبایل و دسکتاپ اج اضافه کند.

اسکرین شات نسخه اندروید مرورگر Edge Canary

Edge Canary نسخه‌ای بسیار متفاوت با بیلد بتای فعلی اج (۴۶٫۰۳٫۲۴٫۵۱۵۵) است و از رابط کاربری، قابلیت‌ها و منوهای جدیدی بهره می‌گیرد. در اج کاناری شاهد یک سری قابلیت پیشرفته نظیر حالت خواندن و دسترسی کامل به فلگ‌های مرورگر هستیم.

در بخش فلگ‌ها کاربران می‌توانند سراغ آزمایش قابلیت‌های جدید اج نظیر حالت تاریک مداوم و اسکرول نرم بروند. البته این قابلیت‌ها ممکن است روی عملکرد مرورگر تأثیر منفی بگذارند، به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از آن‌ها حواستان را جمع کنید. مایکروسافت پیش‌تر در ویدئویی توضیح داده بود که چرا چنین اقدامی انجام می‌دهد و این کار چه مزایایی برای کاربران دارد. 

در سیستم‌عامل اندروید می‌توانید اج کاناری را در کنار نسخه‌ی عادی اج روی گوشی داشته باشید. امکان تنظیم بیلد کاناری به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض دستگاه وجود دارد، بااین‌حال همان‌طور که از نامش مشخص است، اج کاناری نسخه‌ی آزمایشی محسوب می‌شود و با برخی باگ‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات