توییتر به‌دنبال تصاحب کلاب هاوس بوده است

پنج‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
توییتر که سرویس اختصاصی چت صوتی Spaces را دارد، پیش‌تر تلاش کرده بود با پرداخت چهارمیلیارد دلار کلاب هاوس را بخرد. بلومبرگ می‌گوید توییتر به‌دلایلی نامشخص از این کار منصرف شده است.
تبلیغات

به‌دنبال موفقیت عظیم کلاب هاوس (Clubhouse)، شرکت‌هایی مثل فیسبوک و توییتر کار روی نسخه‌ی اختصاصی خودشان از پلتفرمی برای گفت‌و‌گوی آنلاین صوتی را آغاز کردند. 9to5Mac در گزارشی جالب می‌‌نویسد توییتر قصد داشته است کلاب هاوس را با پرداخت چهارمیلیارد دلار ازآنِ خود کند؛ اما روند کار مطابق انتظار پیش نرفته است. منابع بلومبرگ مدعی شده‌اند کلاب هاوس مذاکرات را آغاز کرده است تا بودجه‌ی بیشتری ازطریق سرمایه‌گذاران تأمین کند. توییتر یکی از شرکت‌هایی محسوب می‌شود که با کلاب هاوس مشغول مذاکره است. 

بلومبرگ می‌گوید توییتر و کلاب هاوس در ماه‌های اخیر مذاکراتی کرده‌اند؛ البته ظاهرا به‌دلایلی نامشخص، توییتر از تصمیمش منصرف شده و پرونده‌ی خرید کلاب هاوس را بسته است. به‌نوشته‌ی کارشناس 9to5Mac، احتمالا توییتر پس از بررسی شرایط متوجه شده است سرویس اختصاصی‌اش با نام Spaces می‌تواند بدون نیاز به خرید سرویسی مثل کلاب هاوس، به موفقیت بیشتری دست پیدا کند. 

کلاب هاوس سال ۲۰۲۰ معرفی شد و اوایل سال ۲۰۲۱ به‌دلیل حضور افراد معروفی مثل مارک زاکربرگ و ایلان ماسک، به محبوبیت فراوانی رسید. کلاب هاوس شامل اتاق‌هایی مجازی است که امکان می‌دهد با افراد دیگر تبادل‌نظر کنید. کلاب هاوس فعلا در انحصار آیفون قرار دارد و در دومین ماه از سال جاری میلادی به بیش از هشت‌میلیون دانلود رسیده است.

در همین حین فیسبوک و لینکدین و اسپاتیفای نیز مشغول کار روی قابلیت مشابه برای پلتفرم‌هایشان هستند. بلومبرگ می‌گوید کلاب هاوس همچنان به‌دنبال سرمایه‌گذار می‌گردد؛‌ بااین‌حال، به‌دلیل تشدید رقابت در این حوزه، نمی‌توان آینده‌ی مشخصی برایش پیش‌بینی کرد. این شبکه‌ی اجتماعی در چند وقت اخیر با قابلیت‌هایی مثل پرداخت مستقیم تلاش کرده است جلو از‌دست‌رفتن کاربران پرشمارش را بگیرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات