پیام‌رسان سیگنال پرداخت ایمن با رمزارز MobileCoin را ممکن کرد

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سیگنال اعلام کرد به‌صورت آزمایشی در بریتانیا پرداخت ایمن را با رمزارز MobileCoin آغاز کرده است. به‌نظر می‌رسد سیگنال می‌خواهد قابلیت‌های حریم خصوصی خود را به حوزه‌ی پرداخت پول نیز وارد کند.
تبلیغات

اپلیکیشن پیام‌رسانی رمزنگاری‌شده‌ی سیگنال (Signal) اخیرا آزمایش قابلیت پرداختی جدیدی را آغاز کرده است که به کاربران امکان می‌دهد رمزارز را خصوصی برای دیگر کاربران ارسال کنند. به‌نوشته‌ی Cointelegraph، سیگنال سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پشتیبانی از MobileCoin را به پیام‌رسان خود می‌آورد و به‌لطف این سرویس سیستم پرداخت همتا‌به‌همتا به نسخه‌ی بتای پیام‌رسان این شرکت می‌آید.

سیستم پرداختی جدید Signal Payments نام دارد و در‌حال‌حاضر، صرفا در قالب نسخه‌ی بتا برای کاربران اندروید و iOS ساکن بریتانیا دردسترس قرار گرفته است. به‌علاوه، این سرویس فعلا از رمزارز MOB شرکت MobileCoin پشتیبانی می‌کند. MOB به‌گونه‌ای طراحی شده است که روی گوشی‌های هوشمند کار کند. سیگنال در نخستین ماه از سال جاری میلادی اعلام کرده بود به اضافه‌کردن سیستم پرداخت رمزارز به پیام‌رسانش فکر می‌کند.

جون هارادا، مدیر بخش رشد و ارتباطات سیگنال، در‌باره‌ی مشخصه‌های حریم خصوصی MobileCoin گفت: «مثل همیشه هدفمان این است داده‌هایتان را در دست شما نگه داریم، نه در دست خودمان. نحوه‌ی طراحی MobileCoin بدین‌صورت است که سیگنال به پولتان در قالب رمزارز تاریخچه‌ی کامل تراکنش‌‌ها یا منابع مالی دسترسی پیدا نمی‌کند. اگر خواستید سراغ استفاده از اپلیکیشن یا سرویسی دیگر بروید، می‌توانید منابع مالی‌تان را در زمان دلخواه منتقل کنید.»

ماکسی مارلین‌اسپایک، خالق سیگنال، اعلام کرد قابلیت پرداختی جدید سیگنال تلاش این پیام‌رسان برای گسترش قابلیت‌های حفاظتی حریم خصوصی‌اش به حوزه‌ی پرداخت است؛ درست مانند همان تجربه‌ای که سیگنال مدت‌ها است برای ارسال پیام ارائه می‌دهد. خبر رسمی اضافه‌شدن سیستم پرداخت به سیگنال در حالی منتشر می‌شود که چند روز پیش در گزارشی اعلام شد اطلاعات شخصی بیش از نیم‌میلیارد کاربر فیسبوک در انجمنی هکری فاش شده است. 

سیگنال می‌گوید برای سیستم پرداختی گزینه‌های زیادی دردسترس داشت و دلیل انتخاب MobileCoin به‌جای گزینه‌هایی مثل Monero و Zcash، این بود که رمزارز MobileCoin برای دستگاه‌های موبایلی طراحی شده است و به فضای ذخیره‌سازی اندکی نیاز دارد و انجام سریع تراکنش را ممکن می‌کند. MobileCoin سال ۲۰۱۷ متولد شد؛ اما تا دسامبر ۲۰۲۰ (آذر و دی ۱۳۹۹) شاهد معامله‌‌اش نبودیم. سیگنال ارتباطات نزدیکی با این رمزارز دارد؛ زیرا خالق سیگنال از زمان آغاز به ‌کار MobileCoin در نقش مشاور فنی برای این پروژه فعالیت می‌کند. 

MOB رمزارزی نسبتا گمنام در دنیای پرتلاطم رمزارزها محسوب می‌شود و در‌حال‌حاضر روی هیچ‌یک از سایت‌های بزرگ تجزیه‌و‌تحلیل رمزارز ارزش بازارش محاسبه نشده است. فعلا فقط امکان معامله‌ی این رمزارز در صرافی FTX وجود دارد و طبق آمار، حجم معاملات روزانه‌ی آن حدودا ۸۰ میلیون دلار است. گفته می‌شود درمجموع ۲۵۰ میلیون توکن وجود دارند و در ۲۴ ساعت اخیر قیمت MobileCoin با رشد ۱۴ درصدی مواجه شده و در‌حال‌حاضر با قیمت ۶۶ دلار در Coingecko معامله می‌شود. ماه گذشته‌ی میلادی، سیگنال فرایند پذیرش ۱۲ رمزارز را برای پرداخت کمک مالی آغاز کرده بود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات