یوتیوب به‌صورت آزمایشی تعداد دیسلایک ویدئوها را پنهان می‌کند

شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
یوتیوب قصد دارد به‌صورت آزمایشی تعداد دیسلایک‌ ویدئوها را حذف کند. این آزمایش به‌صورت محدود انجام می‌شود و کاربران توانایی خارج شدن از آن نخواهند داشت.
تبلیغات

یوتیوب (YouTube) چند روز پیش اعلام کرد آزمایش ویژگی جدیدی را آغاز می‌کند که در نهایت ممکن است به یکی از بزرگ‌ترین تغییرات این پلتفرم اشتراک ویدئو تبدیل شود؛ یوتیوب می‌خواهد به‌صورت آزمایشی، تعداد دیسلایک ویدئوها را از دید عموم پنهان کند.

بر اساس گزارش تک‌کرانچ، یوتیوب می‌گوید این قابلیت را در قالب «آزمایشی کوچک» روی کار می‌آورد و تلاش می‌کند طراحی‌های مختلف را برای صفحاتی که تعداد دیسلایک در آن‌ها پنهان است مورد بررسی قرار بدهد. البته در هیچ‌یک از طراحی‌ها، دکمه‌ی دیسلایک به‌طور کامل حذف نمی‌شود و صرفا تعداد دیسلایک‌ها از دید عموم مخفی می‌ماند. 

یوتیوب به‌صراحت می‌گوید روی کار آمدن قابلیت جدید پلتفرمش بدین معنی نیست که کاربران نمی‌توانند ویدئوها را دیسلایک کنند. مدیر کانال همچنان از طریق YouTube Studio به تعداد لایک‌ها و دیسلایک‌های هر ویدئو دسترسی خواهد داشت و تعداد دیسلایک‌ها قرار است به بهبود الگوریتم پیشنهاد ویدئوی یوتیوب کمک کند. یوتیوب می‌گوید ایده‌ی پنهان‌سازی تعداد دیسلایک‌ها از دید عموم، نتیجه‌ی بازخورد خالقان محتوا است.

یوتیوب از خالقان محتوا شنیده که تعداد دیسلایک ویدئوها ممکن است روی کانال آن‌ها تأثیر منفی بگذارد و گاهی اوقات احتمال دارد پویش‌هایی هدفمند برای دیسلایک کردن ویدئوها شکل بگیرد. در بیانیه‌ی یوتیوب آمده است: «... به ‌همین دلیل ما مشغول آزمایش طراحی‌هایی هستیم که شامل نمایش تعداد لایک و دیسلایک نمی‌شود و با این کار قصد داریم تجربه‌ی خالق محتوا را بهبود بدهیم و در همین حین مطمئن شویم که بازخورد بیننده‌ها با خالقان محتوا به اشتراک گذاشته می‌شود.» 

ممکن است گاهی اوقات برخی افراد به دلایل غیر منطقی به ویدئوها دیسلایک بدهند؛ اما تعداد همین دیسلایک‌ها در مواردی نظیر ویدئوهای تله‌کلیک، اسپم یا گمراه‌کننده به کار می‌آید. یوتیوب فعلا یک طراحی را به نمایش گذاشته است که در آن شاهد همان چینش گزینه‌ها هستیم؛ اما دکمه‌ی دیسلایک به‌جای نمایش تعداد دیسلایک‌ها، شامل عبارت Dislike در زیر آیکون مخصوص آن است. اگر در آزمایش جدید یوتیوب قرار گرفته باشید، هیچ راهی برای خروج از آن ندارید و صرفا می‌توانید بازخورد به یوتیوب برسانید. 

یوتیوب می‌گوید فعلا قصد ندارد تعداد دیسلایک‌ها را برای همه‌ی کاربران پنهان کند. بازخوردهایی که کاربران از نسخه‌ی آزمایشی به یوتیوب می‌رسانند، به این شرکت کمک می‌کند که طراحی بهتری روی کار بیاورد و برای کنار گذاشتن یا پیاده‌سازی این قابلیت به‌صورت گسترده، تصمیم نهایی بگیرد. 

یوتیوب نخستین پلتفرم اجتماعی نیست که تصمیم می‌گیرد یکی از معیارهایش را حذف کند. اینستاگرام مدت‌ها است پنهان‌سازی تعداد لایک‌ها را آزمایش می‌کند تا محیط سالم‌تری برای این پلتفرم فراهم شود. فیسبوک امسال گزینه‌ی لایک را از پیج‌ها حذف کرده است تا بتوان به ‌شکل دقیق‌تر تعداد فالورها را اندازه گرفت. البته حذف دیسلایک و نگه داشتن لایک می‌تواند باعث شود کاربران از محبوبیت واقعی ویدئو خبردار نشوند. 

یوتیوب به تک‌کرانچ گفته است آزمایش این قابلیت را در هفته‌های پیش رو به‌صورت جهانی روی اندروید و iOS اجرا می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات